کد خبر: ۱۳۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
سردار فدوی:
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز ما از قدرت بازدارندگی برخورداریم، یعنی قدرتی که اگر کسی قصد تهاجم را داشته باشد و بسنجد متوجه می‌شود این تهاجم مضرات زیادی برایش دارد، بنابراین دست به تهاجم نمی‌زند؛ کمتر کشوری در جهان از قدرت بازدارندگی برخوردار است.

امروز ما از قدرت بازدارندگی برخورداریمبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ‏امروز در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد‎.

سردار دریادار پاسدار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) برگزیده شدند تا بشر را رو به تعالی ببرند و امیدواریم ما در این مسیر به درستی گام برداریم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وحدت کلمه در مسیر حق از موارد مورد تاکید پیامبر اسلام (ص) بود و امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر رو به جلوی انقلاب بر این امر تاکید داشته‌اند و بدون شک همین امر موجب پیروزی انقلاب در عرصه‌های مختلف شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و این در حالی است که دشمنان بیشترین اتحاد را در نابودی این انقلاب داشته‌اند، اما تاکنون راه به جایی نبرده‌اند. شاید پس از دوران پیامبر اسلام (ص) هیچ مقطعی را ما شاهد نباشیم که چنین حجم دشمنی علیه جبهه حق ایجاد شده باشد.

سردار فدوی ادامه داد: اگر دشمنان اقدامی را هم علیه انقلاب اسلامی ایران انجام نداده‌اند، قطعاً نتوانسته‌اند نه اینکه نخواهند. اگر این حجم دشمنی علیه هر یک از همین کشور‌های مستکبر شکل می‌گرفت قطعاً نابود می‌شد. در عین حال با وجود همه دشمنی‌ها ایران امروز با ایران اوایل انقلاب و حتی ایران چند سال پیش قابل قیاس نیست و روز به روز حرکت رو به جلو داد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز ما از قدرت بازدارندگی برخورداریم، یعنی قدرتی که اگر کسی قصد تهاجم را داشته باشد و بسنجد متوجه می‌شود این تهاجم مضرات زیادی برایش دارد، بنابراین دست به تهاجم نمی‌زند؛ کمتر کشوری در جهان از قدرت بازدارندگی برخوردار است.

وی تاکید کرد: خداوند برای حمایت از بشر شروطی را تعیین کرده و چنانچه مردمی این شروط را رعایت نکنند از حمایت و وعده الهی محروم می‌شوند. اولین این شروط پیروی از خداوند و رسول خدا است و امروز اگر ما حرکت رو به جلو داریم نتیجه پیروی از شروط الهی است. همیشه کار سخت و بزرگ بر عهده خداوند متعال است، اما این امر مشروط به عمل مردم به دستورات الهی است.

وی اظهار داشت: خداوند دنبال بهانه است تا بندگان خود را مورد لطف و عنایت قرار دهد، اما لازمه آن عمل به شروط الهی و پایداری در این مسیر است. خداوند چه در عرصه‌های دشوار که سربلندی در آن نیازمند فدا کردن جان است و چه در عرصه‌های آسان‌تر مانند همین مشکلات اقتصادی که ما امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و حل آن‌ها نیازمند تلاش شبانه‌روزی است، حامی مردم است و برای بهره‌مندی از این حمایت تنها ما باید در مسیر حق استوار باشیم.

بیان کرد: ایمان، باور به وعده الهی و با شور و نشاط کار کردن خلاصه ویژگی‌های یک پاسدار مطلوب است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد و همه فرماندهان ما باید این ویژگی‌ها را روز به روز در خود تقویت کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز ما در مراسم تکریم و معارفه دو برادر گرانقدر سردار گشتاسبی و سردار شفاهی هستیم و امید داریم این برادران همانگونه که تاکنون در مسیر خدمت به انقلاب و اسلام موفق بوده‌اند این مسیر را به بهترین شکل ادامه دهند تا به بهترین پاداش یعنی شهادت دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام «مصطفی محامی» نماینده، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نهال‌های از که توسط امام خمینی (ره) غرص شد و امروز شاهدیم که به یک درخت تناور تبدیل شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو انقلاب در همه عرصه‌ها حضور داشت و از انقلاب دفاع کرد و خودش هم در این مسیر رشد کرد. سپاه از دفاع مقدس تا دفاع از حرم و عرصه‌های مختلف علمی و خدمت‌رسانی و ... همواره حضوری پیشرو داشته است.

وی بیان کرد: امروز در سایه تلاش سرداران شهیدی، چون سلیمانی و سرداران و پاسداران و بسیجیان انقلاب اسلامی روز به روز حرکتی رو به جلو دارد و لطف الهی شامل انقلاب اسلامی شده است.

حجت الاسلام محامی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان با وجود همه محرومیت‌ها از ظرفیت‌های کم‌نظیر برخوردار است و در راس همه این ظرفیت‌ها مردم بسیار خوب و خون‌گرم آن قرار دارد و همین امر عرصه خدمت در این استان را به خوبی فراهم کرده است.

سردار «محمد کرمی» فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیرو زمینی سپاه پاسدارن سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برقراری امنیت پایدار از وظایف اصلی سپاه است، اما این امر بدون توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، علمی و ... محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا امام خمینی (ره) بسیج را پایه‌گذاری کردند تا نقش‌آفرینی در دیگر عرصه‌ها نیز تکمیل شود و ما امروز شاهدیم بسیج با پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها پیشتاز است.

وی بیان کرد: ما در همه اقدامات خود باید رضای الهی را هدف قرار دهیم چرا که هیچ چیز بالاتر از این هدف نیست و ما شاهد بودیم سردار امان‌الله گشتاسبی در مدت ۱۰ سال حضور و فعالیت در استان در چه در سمت جانشین قرارگاه قدس و چه در سمت فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان همواره رضای الهی را سرلوحه امور و اقدامات قرار می‌داد.

سردار کرمی گفت: تلاش شبانه‌روزی سردار گشتاسبی و همه پاسداران و بسیجیان در کنار سایر نهاد‌های امنیتی و دستگاه‌ها موجب شده امروز سیستان و بلوچستان به استانی امن و رو به پیشرفت تبدیل شود که ما قدردان همه این خدمات هستیم و برای برادر عزیز سردار شفاهی به عنوان فرمانده جدید سپاه سلمان سیستان و بلوچستان آرزوی توفیق در این مسیر پرافتخار را داریم.

در این مراسم از زحمات سه ساله «سردار امان اله گشتاسبی» فرمانده سابق سپاه استان سیستان و بلوچستان قدردانی شد و سردار «احمد شفاهی» به عنوان فرمانده جدید سپاه سلمان ‏سیستان و بلوچستان معرفی شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار