کد خبر: ۱۴۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
پدال نیوز- مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس اعلام کرد: افزایش محدوده تردد خودروهای پلاک ارس در کمیسیون فرعی اقتصاد هیات دولت بررسی شد.
به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، محسن نریمان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح موضوع افزایش محدوده تردد خودروهای با پلاک ارس در یکصدو سی و دومین جلسه فرعی کمیسیون اقتصاد هیات دولت افزود: طی درخواست سازمان منطقه آزاد ارس مقرر شد پیشنهاد افزایش محدوده تردد خودروهای پلاک ارس تا شعاع حداقل 200 کیلومتری از منطقه آزاد ارس، بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

نریمان افزود: در حال حاضر بر اساس مصوبه قبلی هیات دولت در خصوص مجوز تردد خودروهای خارجی با پلاک منطقه آزاد ارس، تردد این خودروها از محدوده منطقه آزاد ارس تا شعاع حدود 130 یعنی مرکز استان آذربایجان شرقی مجاز است.

وی گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد ارس و با همکاری نهاد های ذیربط، اقدامات لازم برای اجرایی شدن افزایش محدوده تردد انجام گرفته و امیدواریم پس از بررسی توسط کمیسیون اقتصادی هیات دولت، با تصویب آن در هیات دولت شاهد گسترش محدوده تردد خودروهای پلاک ارس باشیم.

یکصدو سی و دومین جلسه فرعی کمیسیون اقتصاد هیات دولت با حضور معاونین وزارت خانه های عضو شورایعالی مناطق آزاد و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در آذربایجان شرقی بیش از پنج هزار دستگاه خودرو با پلاک منطقه آزاد ارس تردد می کنند.

افزایش محدوده تردد خودروهای با پلاک ارس، از جمله مطالبات مردم آذربایجان شرقی در سال های گذشته بوده است و آنان با اشاره به مجاز بودن تردد خودروهای با پلاک مناطق آزاد جنوب در محدوده استانی آنها، خواستار اعمال این موضوع در ارتباط با منطقه آزاد ارس نیز هستند.

منطقه آزاد ارس به مرکزیت جلفا با بیش از 70 هزار هکتار در 130 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع دشه است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار