کد خبر: ۱۴۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
تفاهم‌نامه انجام مطالعات طرح تدوین سند آبادانی و پیشرفت شهرستان‌ها میان پژوهشکده سوانح طبیعی و اداره کل آبادانی و پیشرفت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی پژوهشکده سوانح طبیعی، مراسم  انعقاد تفاهم‌نامه انجام مطالعات طرح تدوین سند آبادانی و پیشرفت شهرستان‌ها میان پژوهشکده سوانح طبیعی و اداره کل آبادانی و پیشرفت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور فرماندار، ائمه جمعه، بخشداران و مسئولان شهرستان باخرز در محل فرمانداری برگزار شد.

به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی و فراهم ساختن بستر ستادی، اداری و اجرایی مناسب و دیگر پتانسیل‌های موجود طرفین، تفاهم‌نامه انجام مطالعات طرح تدوین سند آبادانی و پیشرفت شهرستان‌ها میان پژوهشکده سوانح طبیعی و اداره کل آبادانی و پیشرفت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.

در ابتدای این جلسه، حیدروند مدیرکل اداره آبادانی و پیشرفت جامع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر این موضوع تأکید کرد: سرنوشت آبادانی و پیشرفت شهرستان با کمک مردم رقم زده شود و ابراز امیدواری نمود این تفاهم‌نامه منشأ خیر و برکت و اثربخشی در شهرستان قرار گیرد.

امیرحسین گرکانی نیز ضمن تشکر از ائمه جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان برای برگزاری این جلسه و اشاره به نظریه تحول در برنامه توسعه در کشور، گفت: اقتصاد و توسعه، محصول موضوعات اجتماعی، فرهنگی، انسانی، سیاسی و برخی مولفه‌های دیگر است. ما در باخرز سرمایه‌های زیادی داریم، اصلی‌ترین سرمایه حضور شما مسئولان و عزیزان است که بنا دارید این توسعه را رقم بزنید.

وی افزود: باید این پروژه را یک فرصت بی نظیر و این وحدت و همبستگی اجتماعی را در این شهرستان قدر بدانیم.

در پایان این جلسه، احمد شافعی فرماندار شهرستان ضمن تشکر از حضور رئیس و همکاران پژوهشکده سوانح طبیعی، اعلام آمادگی تمام ساختار اداری و استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و مشارکت حداکثری شهرستان را خواستار شد.

گفتنی است محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه عبارتند از همکاری در انتخاب مراکز جمعیتی (روستاها) اولویت‌دار، همکاری در شناسایی وضع موجود جوامع محلی و مسئله‌شناسی مشارکتی، همکاری در بسیج جامعه محلی، ارزیابی مشارکتی و نهادسازی، همکاری در شناسایی نیازهای آموزشی و مهارتی و کمک به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، همکاری در تکمیل و بروزرسانی پایگاه اطلاعات مکانی و سامانه‌های طرح‌های آبادانی و پیشرفت، همکاری در تدوین سند آبادانی و پیشرفت روستاها و تبادل تجربه‌ها، اسناد و مدارک علمی - پژوهشی و کتابخانه‌ای بین طرفین است.

انتهای پیام/70044

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار