کد خبر: ۱۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
معاون سازمان راهداری از اجرای طرح آمارگیری «مبدأ- مقصد» جاده‌های سراسر کشور از فردا ۶ صبح خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازمهر، شهرام آدم‌نژاد در نشستی خبری با اشاره به اجرای طرح آماربرداری مبدأ-مقصد جاده‌های سراسر کشور اظهار داشت: از فردا چهارشنبه ۶ صبح این طرح که نخستین طرح آمارگیری انواع حمل و نقل جاده‌ای است، آغاز می شود.
 
وی با بیان اینکه ما در ۸۰۰ نقطه ایستگاه ایجاد کردیم، گفت: این طرح از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت ماه به‌صورت شبانه‌روزی انجام می شود.
 
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه به دنبال تاریخی بودیم تا زمان پیک سفر نباشد و حمل و نقل جاده ای به‌صورت عادی انجام گیرد، افزود: در این طرح علاوه بر حمل و نقل عمومی، حمل و نقل خصوصی برون‌شهری هم در این طرح مورد توجه قرار می گیرد.
 
آدم‌نژاد ادامه داد: اجرای این طرح در ۸۰۰ ایستگاه در ۴۰۰ محور و با ۷ هزار نفر آمارگیر به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر از همکاران پلیس راه و سازمان راهداری انجام می گیرد.
 
وی اضافه کرد: ۲۲ درصد از آمارگیران در کنار پاسگاه‌های پلیس، ۴ درصد در کنار عوارضی ها، ۱۵ درصد در کنار مجتمع‌های خدماتی، ۲۷ درصد در کنار پمپ بنزین‌های بین‌راهی و ۳۲ درصد در مساجد و خدمات کنار جاده‌ها می‌ایستند.
 
معاون سازمان راهداری با اشاره به اینکه ۳ نوع فرم پرسش‌نامه اظهار داشت: فرم اول برای انواع سواری شخصی، فرم دوم برای ماشین‌های باربری و فرم سوم برای انواع وسیله نقلیه عمومی در نظر گرفته شده، ضمن آنکه فرم دیگری هم برای ثبت کل تردد در نظر گرفته شده است.
 
آدم‌نژاد با اشاره به اینکه این طرح پس از یک وقفه ۱۱ ساله در حال انجام است، گفت: اطلاعات به‌دست آمده فقط برای برنامه‌ریزی حمل و نقل و توسعه راه‌های کشور استفاده می شود، ضمن آنکه هیچ اجباری در این طرح نیست و رانندگان در صورت تمایل می‌توانند ۵ دقیقه از فرصت خود را در اختیار آمارگیران قرار دهند.
 
وی با اشاره به اینکه از رانندگان حمل و نقل عمومی، کارت هوشمند درخواست می شود، بیان کرد: حدود ۱۰ درصد از ناوگان در این طرح آمارگیری می شود.
 
معاون سازمان راهداری با اشاره به اینکه با این آمارگیری می توانیم برنامه ریزی و نگهداری راه‌های روستایی مبتنی بر قطب های تولید و قطب های سفر را انجام دهیم، توضیح داد: در سال ۸۳ آخرین بار آمارگیری انجام شد که فقط ناوگان عمومی در این آمارگیری شرکت داشتند.
 
آدم‌نژاد، هدف دوم از اجرای این طرح را برنامه ریزی برای حمل و نقل عنوان کرد و افزود: افزایش بهره وری، شناخت یکسر خالی، و شخناخت ظرفیت حمل و نقل کشور از دیگر اهداف ما است.
 
وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای ایمنی حمل و نقل از طریق اطلاعات کسب شده از مسافران و حمل و نقل عمومی و شناخت قطب تولید، قطب جذب سفر و معماری توزیع از دیگر اهداف ما است.
 
معاون سازمان راهداری به شناسایی ظرفیت‌های حوزه حمل و نقل برای ناوگان، شرکت ها و صاحبان کالا اشاره و خاطر نشان کرد: خروجی این آمارگیری را در اولین فرصت در اختیار مردم قرار می دهیم.

برچسب ها: آمار ، مبدا ، مقصد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار