کد خبر: ۱۴۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
در گفتگو با مهر مطرح شد
قائمشهر- یک محقق و استاد دانشگاه و دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته مازندران با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی در جامعه کمرنگ شده، گفت: گرانی و تورم نشاط اجتماعی را سلب کرده است.

محمدرضا حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر، فقر فرهنگ اجتماعی را از مشکلات اصلی جامعه دانست و اظهار کرد: ایرانیان از فرهنگ بسیار غنی برخوردارند، اما باید فرهنگ اجتماعی را گسترش داد، در جامعه‌ای که دورویی، دزدی، دروغگویی و اختلاس، اعضای آن جامعه را فراگرفته در بخش فرهنگی با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد.

وی افزود: باید به فرزندان خود بیاموزیم که در رفتار خود احترام به دیگران را رعایت کرده و به هم توهین و غیبت نکنند.

فعال فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که والدین دغدغه اقتصادی داشته باشند کمتر به تربیت فرزندان توجه می‌شود و در چنین جامعه زنان بی‌سرپرست و دختران مطلقه زیاد می‌شود و بهای گزاف زندگی، سن ازدواج را بالا می‌برد.

حسن پور با اشاره به اینکه موقعیت فشار اقتصادی جامعه موجب بروز اختلافات خانوادگی می‌شود، گفت: در جامعه‌ای که استرس موج می‌زند و پدر بعد از بازنشستگی مجبور به کار کردن است، و معیشت دغدغه اصلی مردم محسوب شود مشکلات عدیده به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی در مردم خیلی کم شده اذعان کرد: گرانی و تورم کشور و مشکلات اقتصادی و تکاپوی زندگی و ایجاد فضایی برای کاهش آن، نشاط اجتماعی را از مردم سلب می‌کند و در مقابل رفاه اجتماعی نشاط روح و روان را به وجود می‌آورد که فرد امید به زندگی دارد و به این خاطر احساس شادی می‌کند.

دبیر اجرایی بنیاد هم‌اندیشان طبری و دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته مازندران، توضیح داد: متأسفانه مردم در فشار هستند و این امر در پرونده عملکرد جامعه تأثیرگذار است، مردم پرخاشگر شده‌اند، دل‌نگرانی نیز در چهره‌ها دیده می‌شود و این نگرانی‌ها نشاط و شادی را از آنان سلب می‌کند.

حسن‌پور عملکرد مدیران را ضعیف دانست و گفت: در بخش‌های مختلف جامعه ما از جمله گردشگری و جهاد کشاورزی، ضعف منابع ملی نیست، کشور ما از نعمات خدادادی بسیاری برخوردار است اما مدیریت صحیح وجود ندارد، اگر مدیران به دنبال منافع شخصی خود نباشند و از این نعمات برای حفظ نشاط و رفاه اجتماعی جامعه استفاده کنند ما یک جامعه بسیار عالی خواهیم داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار