کد خبر: ۱۴۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
گروه استان‌ها- دبیر قرارگاه صنعت، معدن و انرژی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: مصادره کردن ماشین‌آلات خطوط تولید و کارخانجات استان قزوین به خاطر بدهی تیشه به ریشه تولید می‌زند.

سرهنگ جعفر عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه جهش تولید ملی با فشار آوردن به مدیران واحدهای تولیدی میسر نمی‌شود اظهار داشت: مصادره کردن ماشین‌آلات خطوط تولید و کارخانجات به خاطر بدهی نامردی کردن در حق تولیدکنندگان و کارگران واحدهای تولیدی است و تیشه به ریشه تولید می‌زند.

وی پرداخت حقوق و دستمزد معوقه به کارگران را یکی از مشکلات اصلی برخی واحدهای صنعتی استان دانست و افزود: در این مواقع معمولاً کارگران به اداره کار شکایت می‌کنند که منجر به توقیف و فروش محصولات و اموال یک واحد تولیدی می‌شود. در این موارد قرارگاه صنعت، معدن و انرژی استان به موضوع ورود کرده و از دستگاه قضائی می‌خواهد به جای توقیف اموال با تولیدکننده کنار بیاید.

عباسی با ذکر اینکه اگر به فکر تولیدکننده باشیم، به فکر کارگران هم هستیم، ادامه داد: اگر تولیدکننده کارش را به خاطر پرداخت بدهی تعطیل کند، کارگر هم بیکار می‌شود و در واقع ما تلاش می‌کنیم نقطه اوج یک واحد تولیدی را حفظ کنیم تا از کل مجموعه و منافع کارگران حفاظت کنیم تا هم کارگران بتوانند شغلشان را حفظ کنند و هم تولیدکننده بتواند به تولیدش برسد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت استان با یادآوری اینکه با حفظ کارخانه اداره دارایی به مالیاتش و بیمه هم به درآمد خود دست پیدا می‌کنند گفت: خوشبختانه در رایزنی‌هایی که با اداره کار و مسئولان قضائی استان داشتیم، موفق شدیم بخشی از بدهی تولیدکننده به کارگران را تسویه کنیم تا مابقی این بدهی هم به صورت اقساطی پرداخت شود. در این صورت دیگر کارخانه‌ای تعطیل نمی‌شود و کارگران هم بیکار نخواهند شد.

عباسی اضافه کرد: راحت‌ترین کار در مواجهه با بدهی واحدهای تولیدی این است که در واحد تولیدی را ببندیم و جالب اینکه انجام این کار هیچ دردی را دوا نخواهد کرد و با بسته شدن واحدهای تولیدی پرداخت بدهی کارگران هم روی زمین می‌ماند و عملاً هیچ پولی هم دست کارگران را نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: به همین خاطر با مدیران دادگستری‌ استان توافق می‌کنیم تا بخشی از بدهی تولیدکنندگان به کارگران پیش‌ پرداخت شود و مابقی هم به صورت اقساط به کارگران پرداخت شود.

انتهای پیام/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار