کد خبر: ۱۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری معتقد است‌: تا زمانی که طرح سازمان راهداری برای تخصیص سوخت خودروهای عمومی براساس پیمایش اجرایی نشود، نمی‌توان راجع به نقاط قوت و ضعف آن سخن گفت.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، احمدرضا عامری، با اشاره به تجربه موفق کشور‌های دیگر در اجرای این طرح اظهار کرد: قطعا قاعده صحیح در تخصیص سهمیه سوخت به میزان تحرکی است که در خودروسواری دارد. این طرح لازم‌الاجراست، اما این‌که در کشور ما چطور اجرا شود و امکانات برای تحقق اهداف آن کافی است یا نه، بحثی است که در حال حاضر نمی‌توان درباره‌ی آن سخن گفت.
 
وی از لزوم تدوین یک سیاست جامع و هدفمند در این حوزه سخن گفت و تصریح کرد: ناوگان جاده‌ای کشور با توجه به گستردگی بسیار زیاد و مناطق مختلفی از کشور در آنها تردد می‌کند، نیاز به رویکردی همه‌جانبه و جدی دارد. این‌که خودروها در عبور از بعضی مناطق از پوشش شبکه خارج شوند برای آنها مشکل‌ساز خواهد بود.
 
رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری در پاسخ به این سوال که وضعیت امکانات خودروهای عمومی تا چه حد پاسخگوی اجرای این برنامه است، اظهار کرد: تمامی خودروهای ما به GPS مجهز هستند و در این زمینه مشکل وجود ندارد، اما این‌که شبکه سراسری چگونه با آن مرتبط می‌شود، موضوعی دیگر است.
 
عامری خاطر نشان کرد: در حال حاضر نمی‌توان سخنی از مثبت یا منفی بودن گفت. ما امیدواریم با اجرای دقیق این طرح شرایط رانندگان فعال بهتر شده و ماشین‌هایی که تاکنون سهمیه بیش از نیاز می‌گرفتند نیز از چرخه خارج شوند.
برچسب ها: تخصیص ، سوخت ، پیمایش
نام:
ایمیل:
* نظر: