کد خبر: ۱۴۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
در پی افزایش درگیری میان نیروهای نظامی متحد امارات در ساحل غربی یمن، فرمانده این نیروها برکنار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی افزایش تنش‌ها میان تشکیلات نظامی مورد حمایت ابوظبی در ساحل غربی یمن، امارات فرمانده نیروهای متحد خود در این منطقه یمن را برکنار و فرد دیگری به جای وی منصوب کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «متابعات»، فرمانده اماراتی جدید از ابوظبی وارد ساحل غربی یمن شد تا این پست را از فرمانده پیشین «سعد المزروعی» تحویل بگیرد.

در ادامه این گزارش آمده، روند واگذاری پست مذکور در اردوگاه نیروهای ائتلاف متجاوز در شهر «مخا» در ساحل غربی و در استان «تعز» انجام شده است و از جمله وظایف فرمانده جدید حل اختلافات میان فرماندهان گروه‌های نظامی است.

ماه گذشته، برخی منابع آگاه گزارش دادند که تیم میدانی وابسته به نیروهای «طارق عفاش» تحت حمایت امارات در حال جمع‌آوری امضا از ساکنان مناطق واقع در حدفاصل بین «الجاح و باب‌المندب» با هدف موافقت با جداسازی ادارات جنوبی ساحل غربی از دو استان الحدیده و تعز است. (جزئیات بیشتر)

همچنین چندی پیش، «علی الموشکی» نائب رئیس ستاد مشترک ارتش یمن در دیدار با «دانییلا کروسلاک» معاون رئیس هیأت سازمان ملل برای حمایت از اجرای توافق آتش‌بس در الحدیده هشدار داد، گزارش‌های اطلاعاتی از انتقال گروهک‌های تروریستی از استان «بیضاء» (در مرکز یمن) به ساحل غربی می‌دهند که این موضوع تهدیدی خطرناک برای خطوط دریانوردی بین‌المللی است.

انتهای پیام/ص

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار