کد خبر: ۱۴۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
نخستین نشست شورای تجاری تاجیکستان و اوکراین با ترکیب جدید به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نخستین نشست شورای تجاری تاجیکستان و اوکراین با ترکیب جدید به صورت آنلاین برپا شد.

نشست مذکور توسط اتاق های بازرگانی و صنایع تاجیکستان و اوکراین در همکاری با بخش های ملی شورای تجاری دو کشور برگزار شد.

در جریان این نشست معاونان اتاق های بازرگانی و صنایع تاجیکستان و اوکراین، روسای جدید شورای تجاری و نمایندگان بیش از 60 شرکت مختلف حضور داشتند.

نمایندگان اتاق های بازرگانی و صنایع دو کشور طی سخنانی خواستار توسعه همکاری های طولانی مدت بین دوایر تجاری دو کشور در زمینه هایی برق، معدن، صنایع نور، غذایی، کشاورزی، ساخت و ساز، حمل و نقل، بهداشت، دارویی، گردشگری، توسعه تجارت الکترونیکی، عرضه محصولات مهندسی مکانیک از جمله استفاده از طرح های لیزینگ شدند.

طرف تاجیک اظهار کرد که تاجیکستان علاقه مند به جذب سرمایه گذاری و فناوریهای مدرن و همچنین ایجاد کارخانه های مشترک در خاک خود با استفاده از مواد خام محلی از جمله برای فرآوری محصولات کشاورزی، صنایع معدن، تولید مصالح ساختمانی و غیره است.

دو طرف طی سخنانی هدف اصلی شورای تجاری دو کشور را گسترش و توسعه ارتباطات تجاری و همکاری متقابل سودمند بین کارآفرینان تاجیک و اوکراین، ترویج تجارت در بازارهای هر دو کشور و جذب سرمایه گذاری متقابل برای دو کشور عنوان کردند.

انتهای پیام/.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار