کد خبر: ۱۴۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
گروه استان‌ها- مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: انعقاد قرارداد بیمه اختیاری با سازمان تامین اجتماعی برای تمامی متقاضیان واجد شرایط بدون نیاز به حضور در شعب و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس، ابراهیم کشاورز با اشاره به ورود به چهارمین هفته اجرای طرح 3070 که قرار است بر اساس آن تا بهمن‌ماه 30 خدمت و هر دوشنبه چند خدمت، الکترونیکی و غیرحضوری شوند گفت: در هفته چهارم طرح 3070 قرار داریم که با تحقق کامل آن 70 میلیون از 96 میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی افزود: در هفته جاری خدمت مربوط به انعقاد قرارداد بیمه اختیاری غیرحضوری شد و از امروز به بعد متقاضیانی واجد شرایط می‌توانند به صورت غیرحضوری انعقاد قرارداد کنند.

کشاورز به چگونگی اجرای این فرآیند الکترونیکی اشاره و بیان کرد: در ابتدا متقاضیان با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir مراحل ثبت‌نام خود را طی می‌کنند سپس با انتخاب منوی بیمه شدگان وارد قسمت ادامه بیمه به طور اختیاری خواهند شد و پس از احراز شرایط سیستمی می‌توانند حق بیمه خود را پرداخت و با دارا بودن شرایط از تعهدات حمایتی سازمان بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 111 هزار نفر بیمه شده اختیاری و مشاغل آزاد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که با استفاده از خدمات غیرحضوری برای پرداخت حق بیمه مربوطه و یا انعقاد قرارداد جدید نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: با توجه به شیوع بیش از حد کرونا و تعطیلی برخی مراکز بیمه‌ای، مرکز تلفنی ارتباطات مردمی 1420 تامین اجتماعی به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سئوالات مخاطبان است.

انتهای پیام/422/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار