کد خبر: ۱۴۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
موضوع مقاله معرفی سایتی است که در حوزه ی اخبار بلاک چین و رمز ازرها فعالیت می کند.

سایت سکه نیوز توانسته در مدت فعالیت خود بصورت تخصصی اطلاعات جامعی در باره ارزهای دیجیتال و فناوری های مدرن ارائه دهد و جایگاه خاصی در میان علاقه مندان دنیای بلاک چین و رمز ارزها پیدا کند.

فناوری های مدرن این روزها مهم ترین نیازهای بشر را برطرف می کنند و جهان اقتصاد نیز نشان داده است که به هیچ عنوان نمی تواند بدون تکیه به پایه های دنیای مدرن، یعنی فناوری کار خود را ادامه دهد.

تکنولوژی در این روزها به مهم ترین بنیان زمینه های مختلف فعالیت بشر تبدیل شده است و در این میان انسان برای هر چه سریع تر و آسان تر انجام دادن امور روز به روز به فناوری وابسته تر می شود.

اما در حوزه فعالیت های اقتصادی بدون شک تکنولوژی و نوآوری حرف اول را می زند و برای مثال کشاورزی که با تکیه بر فناوری های مدرن کار خود را انجام می دهد، در امر بهره وری بسیار جلوتر از کشاروزان سنتی خواهد بود.

این مساله موجب شده است که فعالان امور اقتصادی برای عقب نماندن از رقبا و رعایت اصول بهره وری بیش از هر وادی دیگری به فناوری تکیه کنند.

بانک داری دیجیتال، استارتاپ ها، فروشگاه های آنلاین، سیستم های جامع اطلاعات و هزاران امر دیگر که این روزها با کمک تکنولوژی به فرآیندی سهل تبیدل شده و کامپیوترها در کسری از ثانیه کاری که چندین نفر ساعت زمان می برد را انجام می دهند.

در این میان اما فناوری های جدیدی که به باور کارشناسان در آینده ای نزدیک در بسیاری از امور نقش خواهند داشت، فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال هستند.

بلاک چین چیست ؟

فناوری بلاک چین با توجه به فرمی که دارد، داده ها را در بلوک های زنجیره وار ذخیره می کند و با توجه به کدگذاری زنجیره واری که برای اطلاعات ایجاد شده و از سوی چندین کنترل کننده، نظارت می شود، احتمال هک شدن را تقریبا به صفر می رساند و از سویی به دلیل نظارت اشتراکی، شفافیت را به حداکثر می رساند.

از این رو باید انتظار آن را داشته باشیم که در آینده نزدیک از فناوری بلاک چین، در امور ذخیره و بایگانی داده ها، تقسیم و تخصیص دارایی ها، نظارت بر اموری همچون انتخابات به دلیل شفافیت کامل و بسیاری از امور دیگر باشیم. این در حالی است که تقریبا در هر اموری که داده های متنوع و مختلف وجود داشته باشد، فناوری بلاک چین می تواند زمینه ساز امنیت

و شفافیت باشد که این به معنای عملکرد فوق العاده گسترده این تکنولوژی در امور اقتصادی خواهد بود.

در این میان فناوری دیگری که بر پایه بلاک چین فعالیت می کند، ارز دیجیتال است که این روزها در جای جای جهان صحبت از آنها است و دیگر نگاه سنتی به ارزهای دیجیتال نمی شود و امروزه دولت ها و مردم آنها را دارایی های قابل اتکا می دانند ودر پی استفاده هر چه بیشتر آن در انجام امور مختلف هستند.

بلاک چین بستر معاملات ارزهای رمزپایه را تشکیل می دهد. این مساله کاملا مشخص است که ارزهایی مانند دلار آمریکا توسط یک مقام مرکزی که معمولا بانک یا دولت میباشد تنظیم و تأیید می شود. داده و ارز یک کاربر که تحت یک سیستم مرکزی اداره میشود اصولا تحت تاثیر بانک یا دولت ها قرار دارد. اگر بانک مربوطه ورشکست شده و یا در یک کشور با دولتی ناپایدار مستقر باشد، ممکن است ارزش پول آنها در معرض خطر بیافتد.

با این وجود بلاک چین توسط رمزارزها با گسترش عملیاتش در سرتاسر شبکه رایانه‌ ای این اجازه را می دهد تا بدون نیاز به مرجعیت مرکزی کار خود را دنبال کند. این امر نه تنها ریسک را کاهش داده بلکه بسیاری از هزینه های تراکنش و پردازش ها را نیز از میان برمی دارد. این امر همچنین به کشورهایی با ارزهای ناپایدار، ارز پایدارتری با کابردهای بیشتر و شبکه گسترده تری از افراد و موسسات مورد معامله، چه داخلی و یا بین المللی می دهد.

از این رو می توان دریافت که ارزهای دیجیتال آمده اند که انجام تراکنش ها را هرچه سریع تر و هرچه امن تر از گذشته انجام دهند و علاوه بر این در برخی از موارد می توان به آنها به عنوان دارایی های سرمایه ای نیز نگاه کرد؛ چرا که ارزهای دیجیتال به دلیل نامتمرکز بودن، تحت تاثیر رخدادهای ژئوپولتیک قرار نمی گیرند و این می تواند زمینه یک سرمایه گذاری جهانی را برای مردم در کشورهای مختلف ایجاد کند. ضمن این که ارزهای دیجیتال تنها پول نیستند و می توان با تکیه بر آنها امور مختلف دیگری نیز انجام داد.

با این وجود، متاسفانه تا کنون تکنولوژی هایی که از آن یاد شد، در کشور ما به خوبی شناخته نشده اند و تنها افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، به صورت مقطعی و بریده اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار می دهند که در برخی از موارد ممکن است در انتقال اطلاعات قرض ورزی نیز وجود داشته باشد؛ چرا که ممکن است هر گسی در راستای تامین منافع شخصی خود دیگران را ترغیب به کاری کرده و یا از امری باز دارد.

در نتیجه بر آن شدیم که با راه اندازی یک پایگاه خبری تخصصی در حوضه بلاک چین و ارزهای دیجیتال، در راستای اطلاع رسانی دقیق و بی طرف به مردم و همچنین آگاهی بخشی در خصوص وضعیت بازار این فناوری ها با بهره بردن از یک تیم متخصص، قدمی در راستای توسعه علمی و اقتصادی کشور برداریم.

پایگاه خبری «سکه نیوز» تلاش دارد تا بدون نگاه به جریان های ایجاد شده خبری در محافل مختلف، اطلاعات دقیق و به روز را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد، تا کمکی باشد هرچند کوچک برای مردم کشور، تا بتوانند هم پا با مردم سایر ممالک در زمینه فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال پیش بروند.

علاوه بر این «سکه نیوز» در راستای اطلاع رسانی دقیق در خصوص بازارهای کشور از قبیل، بورس، ارز و طلا نیز تمام تلاش خود را خواهد کرد تا زمینه ای باشد برای آگاهی دقیق از قیمت ها و تحلیل روشن، ساده و قابل درک بازارها که به دور از هر گونه جریانی در اختیار دیگران قرار می گیرد.

پایگاه خبری «سکه نیوز» با تیمی متخصص و جوان در راستای اطلاع رسانی هر چه شفاف تر و دقیق تر در عرصه اقتصادی کشور فعالیت خواهد کرد و امید دارد که در آینده نزدیک با راه اندازی یک آکادمی آموزشی، به آگاهی بخشی در زمینه فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال یاری رساند. باشد که در آینده ای نه چندان دور شاهد شکوفایی هر چه بیشتر حوزه های مختلف فناوری و اقصادی در کشور باشیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار