کد خبر: ۱۴۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
گروه استان‌ها- طرح شهید سلیمانی با هدف کنترل و مهار شیوع بیماری کرونا به صورت متمرکز در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از علی‌آبادکتول، صبح امروز با حضور استاندار گلستان و جمعی از مسئولان طرح شهید سلیمانی به منظور کنترل بیماری کرونا و کاهش شیوع آن به صورت متمرکز در استان افتتاح و آغاز شد.

طرح شهید سلیمانی با مشارکت سپاه و بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده و رویکرد آن محله‌محوری است که در این زمینه گروه‌های مختلفی ساماندهی شده‌اند.

ابراهیم مقصودلو،  مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه نینوای استان در مراسم افتتاح و آغاز طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا مشکلات زیادی برای بخش‌های مختلف در کشور ایجاد شد که آسیب و خسارت‌های آن حتی از جنگ تحمیلی هم گسترده است.

وی بیان داشت: ما در زمان جنگ، در برخی مناطق با دشمن می‌جنگدیم اما حالا نه فقط تمام کشور بلکه تمام دنیا گرفتار این بیماری شده‌اند و همه باید کمک کنیم تا زنجیره این بیماری قطع شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه نینوای استان خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اجرای طرح طرح شهید سلیمانی این است که نگذاریم ویروس ما را مدیریت کند و باید کاری کنیم که اولا بتوانیم این بحران را مدیریت و برطرف کنیم و هم اینکه جلوی شیوع گسترده و بحرانی‌تر شدن اوضاع را بگیریم.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی سپاه نینوای استان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون توان خود را برای بهبود بیماران کرونایی به کار گرفته است، اظهار داشت: تقویت و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های فیزیکی در قالب طرح شهید سلیمانی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار داشته باشد.

مقصودلو گفت: رویکرد این طرح محله محور است و سعی می‌کنیم با استفاده از ظرفیت مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت، بیماران را زودتر شناسایی و به بهبود آنان کمک بیشتری کنیم. به همین منظور هم تاکنون یکهزار و 528 گروه در سه عرصه مراقبتی، نظارتی و حمایتی در این طرح ساماندهی شده‌اند.

وی بیان داشت: افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای، افراد مشکوک و کسانی که نتیجه تست آنان مثبت شده است تحت رصد و شناسایی تیم‌های نظارتی طرح شهید سلیمانی قرار خواهند گرفت تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

انتهای پیام/581/ ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار