کد خبر: ۱۴۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد با توجه به تاثیر کم اعمال قرنطینه در آلمان بر روند شیوع کرونا اعتماد شهروندان به مدیریت بحران دولت کاهش پیدا کرده و اکثر شهروندان با ترس و نگرانی به روند روزافزون پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها می‌نگرند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، بعد از تمدید قرنطینه و محدودیت های سختگیرانه در آلمان تا 10 ژانویه تردید شهروندان به سیاستمداران بلند پایه این کشور افزایش پیدا کرده است.

جدیدترین نظر سنجی موسسه "اینفراتست دیامپ" که به سفارش روزنامه "دی ولت" انجام شده است نشان می دهد که اکثر شهروندان اعمال محدودیت ها برای کریسمس را خوب ارزیابی کرده اما آن را برای عید پاک درست نمی دانند.

بر این اساس 52 درصد شهروندان آلمانی محدودیت ها برای کریسمس را بیشتر درست و 44 درصد آن را بیشتر غلط دانسته اند. درباره محدودیت ها در عید پاک 68 درصد این قواعد را بیشتر غلط و تنها 30 درصد آن را بیشتر مثبت ارزیابی کرده اند. با افزایش سن شهروندان مخالفت ها با این محدودیت ها افزایش می یابد.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که تردیدها به مدیریت کرونای دولت افزایش پیدا کرده است. بعد از محدودیت های ناموفق در مهار کرونا در ماه نوامبر نارضایتی ها از عملکرد اکثر سیاستمدران بلند پایه آلمانی افزایش پیدا کرده است.

بر این اساس میزان رضایتمندی از وزیر بهداشت و رئیس حزب سوسیال مسیحی یک درصد و میزان رضایتمندی از مرکل 3 درصد و میزان رضایت شهروندان از معاون وی که وزیر دارایی هم هست 8 درصد کاهش داشته است.

در این میان میزان رضایتمندی از دولت ائتلافی هم در کل حدود 5 درصد کاهش داشته است.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که بخصوص ترس های شهروندان آلمانی افزایش پیدا کرده است.

اخبار مربوط به پر شدن ظرفیت بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها بخصوص در شهر برلین که برخی از آن ها حتی ممنوعیت پذیرش بیماران را اعلام کرده اند تاثیرات بدی در وضعیت روحی و روانی انسان ها بر جای گذاشته است. بر این اساس در این شرایط بسیاری از شهروندان آلمانی ازبیمار شدن چه کرونا باشد و چه غیر از آن می ترسند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که نگرانی درباره مراقبت های پزشکی ناکافی در بین شهروندان تا 15 درصد افزایش داشته و 36 درصد هم در این باره نگرانی های بالا و یا بسیار بالا دارند.

نتایج این نظر سنجی به عنوان سیگنالی برای سیاستمداران آلمانی مطرح است مبنی بر اینکه اساس اعتماد در معرض خطر است و این مسئله نباید دست کم گرفته شود.

58 درصد شهروندان هم از آسیب های طولانی مدت کرونا به سلامت خود نگرانند که تعداد آن ها نسبت به ماه اکتبر 5 درصد افزایش پیدا کرده است.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که شهروندان در بخش های زیادی دچار استرس شده و به صورت فزاینده ی نگران هستند.

آمار مبتلایان به کرونا در آلمان با وجود اعمال قرنطینه در این کشور از اوایل ماه نوامبر همچنان بالا است.

به همین دلیل آلمان برای مهار کرونا قرنطینه موردی در این کشور را تا 10 ژانویه ( 21 دی ماه) تمدید کرد و به این ترتیب تا این تاریخ همچنان رستوران ها، موزه ها، تئاترها و امکانات تفریحی در این کشور تعطیل خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مرکلاخیرا گفته است که هدف 50 ابتلای جدید به ازای هر 100 هزار نفر باید ظرف روزهای آینده حاصل شود.

در 4 ژانویه مرکل و مقامات ایالتی آلمان بار دیگر برای تصمیم گیری درباره چگونگی تداوم محدودیت ها گرد هم می آیند. محدودیت های فعلی ابتدا تا 20 دسامبر تصمیم گیری شد که بر اساس تصمیمات جدید تا 10 ژانویه تمدید شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 1116136 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 18,260 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار