کد خبر: ۱۴۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
امام‌جمعه بخش بهمن گفت: مجازات عاملان و آمران شهادت دکتر محسن فخری زاده باید به دور از افراط‌ و تفریط، هوشمندانه و دقیق باشد، به گونه‌ای که محاسبات آنان را بر هم زده و توان واکنش را نیز از آنها بگیرد.

حجت‌الاسلام رضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ابرکوه، با بیان این‌که بعد از شهادت شهید فخری زاده در مجازات آمران و عاملان عده‌ای دچار افراط‌وتفریط شده‌اند، اظهار کرد: مجازات جنایتکاران باید دقیق و هوشمندانه اجرا شود، محاسبات آن‌ها را بر هم بزند و توان واکنش را از آنان بگیرد.

وی افزود: سطح مجازات آمران که ریشه استکبار و ناامنی هستند باید با عاملان که پادوهای آنان هستند متفاوت باشد. شکی نیست که مزدوران وطن‌فروش که در مجاری امنیتی و دفاعی نفوذ کرده‌ و یا اجرای عملیات ترور را مستقیماً به عهده داشته‌اند، باید شناسایی و مجازات شوند؛ اما انتقام اصلی و راهبردی بدون تردید اخراج آمریکا از منطقه و محو رژیم صهیونیستی و اسقاط دولت‌های ذلیل منطقه است.

امام جمعه بخش مرکزی با تأکید بر این‌که راهکار این انتقام تقویت عمق راهبردی و زدن منافع دشمن در منطقه است، گفت: باید مراقب باشیم اسیر بازی‌های رسانه‌ای نشویم و در موضع‌گیری‌ها در دام افراط‌وتفریط نیفتیم؛ بلکه به پیروی از رهبر بصیر انقلاب خواستار مجازات قطعی آمران و عاملان این جنایت هستیم.

علیزاده همچنین به اقدام انقلابی و ضربه شست مجلس به آمران ترور شهید فخری زاده اشاره و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساند. این اقدام که پاسخی شایسته به گستاخی‌های دشمنان اقتدار و شوکت علمی و دفاعی ایران است باید هر چه سریع‌تر به تصویب نهایی برسد و برای اجرا ابلاغ شود.

وی اذعان کرد: برخلاف آنچه رسانه‌های دشمن القا می‌کنند و وادادگان داخلی نیز بر طبل آن می‌کوبند که این طرح به ضرر ایران است و امنیت ما را خدشه‌دار می‌کند، باید گفت اجرای این طرح منجر به صیانت بیشتر منابع و منافع ملی، امنیت و آرامش مردم ما خواهد شد و قطعاً باعث تقویت هرچه بیشتر صنایع هسته‌ای کشور خواهد شد.

خطیب جمعه بخش بهمن ادامه داد: هدف دشمن از ترور دانشمندان هسته‌ای ما بر زمین ماندن فعالیت‌های علمی و برنامه‌های پژوهشی و فنی است که دکتر فخری زاده آن را دنبال می‌کرد که قطعاً ناکام خواهند ماند. هدف میان‌مدت آمریکایی‌ها در دشمنی با ملت ایران این است که از طرق گوناگون از جمله تحریم، تهدید و ترور مانع پیشرفت علمی کشور شوند.

علیزاده سپس به حفاظت از افکار عمومی در برابر جنگ شناختی و تروریسم مجازی اشاره کرد و یادآور شد: هم‌زمان با عملیات پیچیده ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان، خط تروریسم ادراکی و تروریسم مجازی یعنی آشوبگران فضای مجازی مستقر در مرکز اعتدال عربستان و پایگاه منافقین به راه افتاده و در حال تولید محتوا و گزارش شایعات دروغین در فضای مجازی با هدف ترور محاسبات افکار عمومی در ایران است.

وی اضافه کرد: دشمن در فضای مجازی تلاش دارد به افکار عمومی القا کند که ایران شکست اطلاعاتی خورده و سطح امنیتی جمهوری اسلامی پایین آمده و از سوی دیگر قدرت اسرائیل با ادعای عملیات در نطنز و پاسداران و ترور شهید فخری زاده را بالا ببرند.

 امام‌جمعه بخش بهمن با بیان اینکه ترور کردن نشانه حقارت و شکست دشمن است، تأکید کرد: در حادثه اخیر و ترور دانشمند هسته‌ای در یک جنگ اطلاعاتی پیچیده بیش از ده سازمان اطلاعاتی غربی، عبری، عربی و منطقه‌ای با طراحی و برنامه‌ریزی به میدان آمدند. این هماهنگی جهانی و منطقه‌ای بر علیه نظام اطلاعاتی ما نه‌تنها نشان از ضعف ما نیست بلکه نشانه قدرت ایران است.

انتهای پیام/ف

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار