کد خبر: ۱۴۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
مهر گزارش می‌دهد؛
تهران- هفته سوم آذرماه در حالی آغاز شد که مشاغل گروه ۲ فعالیت خود را پس از ۲ هفته تعطیلی از سر گرفتند و وضعیت تهران از قرمز به نارنجی تبدیل شد، اما پیشوا همچنان قرمز مانده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: نیمه دوم دومین ماه از سومین فصل سال در حالی آغاز شد که از امروز پانزدهم آذرماه محدودیت‌ها متناسب با وضع قرمز، نارنجی یا زردِ هر شهر به‌صورت جدی اعمال شده است و در استان تهران نیز که در ابتدای ماه و با شروع محدودیت‌ها ۴ شهرستان تهران، شمیرانات، فیروزکوه و پیشوا قرمز بودند، هم اکنون با موفقیت‌هایی حاصل شده فقط شهرستان پیشوا همچنان قرمز مانده است.

محدودیت‌های ۲ هفته‌ای کرونا طرح مؤثری در کاهش آمار مبتلایان بود

سارا تاجیک، یکی از شهروندان ورامینی در خصوص محدودیت‌های ۲ هفته‌ای کرونا اظهار داشت: اعمال محدودیت‌ها بسیار مناسب بود، گرچه بسیاری از اصناف در این زمینه دچار آسیب شده‌اند اما خوشبختانه می‌بینیم که طبق آمار مسئولین روند کاهشی شده است.

تاجیک با بیان اینکه همکاری مردم در قطع زنجیره کرونا از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: اگر مردم یک عزم جدی داشته باشند و همانند روزهای اول به قرنطینه پایبند باشند به زودی شاهد موفقیت بزرگی در این زمینه خواهیم بود.

وضعیت قرمز کرونایی پیشوا متعلق به ارزیابی‌های قبل از آذرماه است

حسین عباسی، فرماندار پیشوا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت کرونایی این شهرستان اظهار داشت: وضعیت قرمز کرونایی پیشوا متعلق به ارزیابی‌های قبل از آذرماه است و در این زمینه بر اساس تست‌های روزانه تغییراتی را شاهد بودیم که به استانداری تهران و وزرات بهداشت این تغییرات گزارش شده است.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت‌های کرونایی در پیشوا ۹۵ در صد در حال اجرا است و امیدواریم که این شاخص طی روزهای آینده تغییر داشته باشد.

وضعیت تهران در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها شکننده است

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان داشت: در حال حاضر و برای هفته سوم آذرماه وضعیت تهران نارنجی اعلام شده اما این وضعیت در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها شکننده است و ممکن است باز هم به وضعیت قرمز بازگردیم.

محسنی بندپی در خصوص فعالیت ادارات گفت: با تغییر وضعیت رنگ از قرمز به نارنجی محدودیت‌ها کاسته شده است و طبق آن در مناطق نارنجی، ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری با حضور حداکثر دوسوم کارکنان فعال خواهند بود و در دیگر ادارات شهرهای نارنجی، خدمات‌دهی با حضور ۵۰ درصد کارکنان انجام می‌شود.

وی افزود: در مناطق قرمز، دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری با حضور حداکثر ۵۰ درصد کارکنان فعال هستند و در دیگر ادارات شهرهای قرمز، خدمات‌دهی با حضور حداکثر یک‌سوم کارکنان صورت خواهد گرفت و فقط کارکنانی که حضورشان برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه‌های الکترونیکی ضروری باشد، در محل کار حضور خواهند یافت.

استاندار تهران عنوان داشت: چهاردهم آذرماه پس از گذشت روزهای پیاپی برای اولین بار تعداد ترخیصی ها از بستری شدگان بیشتر بوده و این مرهون همکاری مردم است لذا با توجه به موفقیت اعمال محدودیت‌ها تصمیم بر آن شد که محدودیت‌های تردد تمدید شود که طبق آن با توجه به وضعیت نارنجی در اکثر نقاط استان تهران محدودیت‌های مربوط به شهرهای نارنجی اعمال می‌شود؛ ضمن اینکه محدودیت‌های تردد درون شهری یعنی محدودتی تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح و محدودیت‌های برون شهری مانند قبل ادامه خواهد داشت.

آغاز فعالیت ۹۰ درصد اصناف پایتخت از امروز

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران نیز با بیان اینکه ۹۰ درصد اصناف از صبح امروز مشغول فعالیت شده‌اند گفت: از اصناف خواسته‌ایم که به پروتکل‌ها پایبند باشند تا دوباره مجبور به تعطیلی‌ها نشویم.

نوده فراهانی عنوان داشت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی موضوعی است که باید همواره مورد توجه اصناف قرار داشته باشد.

هنوز تعداد بیماران بدحال نسبت به کل بیماران زیاد است

طبق گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران تعداد بستری‌های کرونا و تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری کاهش یافته اما میزان غربالگری و انجام تست‌ها افزایش دارد و موارد شناسایی بیشتر شده است.

علیرضا زالی با بیان اینکه هنوز تعداد بیماران بدحال نسبت به کل بیماران زیاد است گفت: در خصوص تجهیزات و امکانات مشکلی نداریم و فقط در زمینه بازگشایی‌ها کمی نگران هستیم که امیدواریم زحمات و تلاش‌های دو هفته‌ای زایل نشود و با افزایش بیماران روبرو نشویم.

طبق مشاهدات میدانی خبرنگار مهر، در اولین روز از بازگشایی مشاغل گروه دو شلوغی در خیابان‌ها، وسایل حمل و نقل عمومی و مراکز خرید دیده می‌شود، البته استفاده از ماسک در سطح بالا قرار دارد اما فاصله اجتماعی مسئله مهمی است که باید به آن بیشتر توجه شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار