کد خبر: ۱۴۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
کارشناسان مسائل تحریمی به یک روزنامه آمریکایی گفته‌اند تحریم‌های واشنگتن ممکن است در دسترسی ایران به واکسن کرونا اخلال ایجاد کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه آمریکایی به نقل از کارشناسان مسائل تحریمی نوشته تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران ممکن است در دسترسی این کشور به واکسن کرونا اخلال ایجاد کند. 

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته این مسئله در تلاش‌ها برای مهار شیوع بیماری همه‌گیر «کووید-۱۹» در منطقه خاورمیانه «غرب آسیا» اخلال ایجاد کرده و خطر تداوم شیوع ویروس در سراسر منطقه را به همراه خواهد داشت.   

با آنکه سخنگوی برنامه جهانی واکسن کرونا (برنامه «کوواکس») گفته دولت آمریکا معاملات مربوط به این واکسن را از شمول تحریم‌ها معاف کرده، تحلیلگران هشدار می‌دهند تحریم‌های مالی مانع مشارکت ایران در این برنامه شده و خریداری اقلام پزشکی مرتبط با آن را دشوار خواهد کرد.

«محسن زرکش»، کارشناس حقوقی مسائل تحریمی در شرکت حقوقی «پرایس بنوویتز» در واشنگتن می‌گوید: «کاملاً متحمل است که دشواری‌هایی-خواه جزئی یا بزرگ- در زمینه کمک‌های مالی ایران به برنامه کوواکس پیش بیاید.»

وی اضافه کرد: «تضمین اینکه شرکت‌های بین‌المللی بتوانند این واکسن‌ها را به دست ایران برسانند نیازمند تلاش‌های مضاعف و کارهای هدفمند است.»

زرکش تأکید کرد با آنکه ایران در کشورهایی نظیر آلمان و کره جنوبی ذخائر ارزی دارد استفاده از این ذخائر یا انتقال آنها مستلزم کاغذبازی‌های زمان‌بر اداری است. 

در حال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار