کد خبر: ۱۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
طی یک ماه گذشته خبرهایی درباره واردات گوشت بوفالوی هندی به کشور شنیده شد و به این ترتیب این احتمال شکل گرفت که بعضی از گوشت‌های چرخ کرده و غذاهایی که در رستورانها و فست فوودها به خورد مردم همیشه در صحنه می دهند، گوشت بوفالوهای پیر هندی باشد که چندان سالم نیست! سوسیس و کالباسها هم که مدتها است از خمیر مرغ ساخته می شود که در مراكز غيرمجاز، همان پوست و امعا و احشای مرغ است که باید دور ریخته شود، ولی در راستای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف اشغال مرغ تبدیل به سوسیس و کالباس می شود! بعضی کبابی‌ها هم کباب کوبیده ای که به مردم می فروشند به جای گوشت گوسفند و گوساله، با سنگدان مرغ تهیه شده است. غذاخوری‌های بین راه هم که گهگاه از گوشت ارزشمند الاغ برای طبخ غذا استفاده می کنند و به این ترتیب نسل این قبیل حیوانات در معرض انقراض است و.... اما هیچ جای نگران نیست . در واقع ما این همه خوراکی‌های تقلبی مختلف را ردیف نکردیم که خدای ناکرده سیاه نمایی کنیم ! بلکه این همه را گفتیم تا بگوییم باید با همه این حرفها خدا را صد هزار مرتبه شکر کنید! زیرا همیشه از آن چیزی که تصور می کنید بد است، بدتر و بدترتری هم وجود دارد.
چند روز پیش یک خبرگزاری بین المللی به اطلاع عموم مردم اقصی نقاط دنیا رساند که رستورانی در نیجریه بدون اطلاع مشتریان، «گوشت انسان » برایشان سرو کرده و مدتها به همین شکل درآمد کسب می‌کرد. اغلب ساکنان محلی متوجه رفت و آمدهای مشکوک در قسمت آشپزخانه رستوران شده بودند و پس از گزارش دادن به پلیس، پلیس در بدو ورود به آشپزخانه با سر بریده مردی مواجه شد که هنوز خون از آن می‌رفت! تحقیقات بعدی نشان داد غذاهای این رستوران با گوشت انسان برای مشتریان تهیه می‌شد و قیمتی چند برابر بیشتر از گوشت حیوانی برای آن درنظر گرفته شده بود.
با این وصف فکر نمی کنید شانس آورده ایم که سوسیس و کالباس ایرانی می خوریم و در ایران به رستوران می رویم، نه در نیجریه؟! واقعا چه حرف درستی می زنند این افرادی که می گویند نیمه پر لیوان را ببینید، نه نیمه خالی را. نیمه پر لیوان در وضعیت فعلی این است که غذاهای ایرانی هنوز به مراتب بهتر از غذاهای نیجریه ای است !
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار