کد خبر: ۱۴۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری وابسته به این وزارتخانه، خواستار همکاری آنها با روسای دانشگاه‌های معین شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری وابسته به این وزارتخانه، خواستار همکاری آنها با روسای دانشگاه‌های معین شد.

وی هدف از اجرای این برنامه را تمرکززدایی، شبکه‌سازی علمی و هم‌افزایی موسسات آموزش عالی و نیز مشارکت هرچه بیشتر آنها در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های آموزش عالی در استان‌ها اعلام کرد.

وزیر علوم در این نامه با اشاره به اینکه " تعیین دانشگاه‌های معین در اجرای مصوبه شماره 7418- 95 - دش مورخ 27-04-95 شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه جلسه شماره 131 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور است"، تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح، با تعیین یکی از روسای دانشگاه‌های استان به عنوان نماینده وزارت علوم در استان ذیربط، انجام مواردی همچون تسهیل روابط میان بخش‌های مختلف آموزش عالی، متناسب‌سازی و متوازن کردن توسعه موسسات، کاهش بوروکراسی ناشی از تمرکز تصمیم‌گیری‌ها و ایجاد هماهنگی و تبادل تجربیات میان ساختارهای آموزش عالی مدنظر است.

وزیر علوم خطاب به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور تصریح کرد: مقتضی است در اجرای اسناد و مصوبات قانونی فوق‌الذکر، همکاری لازم با رئیس دانشگاه معین و نماینده وزارت علوم در استان صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از این نامه متذکر شده است: بدیهی است هویت مستقل موسسات آموزش عالی استان‌ها، هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه آنها کمافی‌السابق در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار