کد خبر: ۱۴۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توصیه می‌کنم آمار اشتغال و بیکاری استان راستی‌آزمایی شود گفت: مسوولان باید پاسخگوی زمین‌های واگذار شده در شهرک‌های صنعتی باشند، مطالبه مردم سوال در مورد اعطای تسهیلات اشتغال است و آمار اشتغال واقعی ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین احمدحسین فلاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در چند هفت ماه گذشته اقداماتی در مجلس یازدهم صورت گرفته که برای بسیاری از مردم سوال است اظهار کرد: رسانه مجلس، رسانه قوی نیست و عملکرد این قوا را آنچنان که باید و شاید نشر نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با تمام توان پای کار است تا مردم را ناامید کند اما نظام اسلامی با قوت پیش می‌رود، بر لزوم همت همگانی مسوولان برای حل مشکلات کشور تأکید کرد و گفت: ۱۶ درصد مشکلات مردم ناشی از تحریم و مابقی مشکلات به سوء‌مدیریت در کشور برمی‌گردد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دغدغه امروز مردم قیمت مرغ و تخم‌مرغ است که نشان از کم‌کاری و سوء مدیریت مسوولان دارد به طوری که ۲۷۰ روز نهاده‌های دامی و روغنی در یکی از بنادر انبار شده و در کف بازار مشکلات عدیده ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه نباید اخبار به سمت سیاه‌نمایی برود و پروژه‌های کلان کشور نیز که در کنار مشکلات اقتصادی پیگیری شده است را نیز باید عنوان کرد یادآور شد:: مسوولان به جای سیاسی‌کاری به مردم خدمت کنند ضمن اینکه مشکلات معیشتی را می‌شود با تکیه بر توانمندی داخل حل کرد چراکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مشکلات اقتصادی کشور راهکار بیرونی ندارد و باید در داخل حل شود.

فلاحی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تغییرات اخیر در استان گفت: تغییرات و جابه‌جایی‌ها حق دولت و جریان دولتی است، ما نمایندگان پیش از این اعلام کردیم که دخالتی در این زمینه نخواهیم داشت و اگر تخطی از قوانین صورت بگیرد، تذکر داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سوال ما این بود که چگونه می‌توان فرمانداری که به عنوان فرماندار نمونه استان انتخاب و تشویق شده، جابه‌جا شود؟ پاسخی هم مبنی بر این که تغییرات، بنابر قوانین اجرایی صورت گرفته را دریافت کردیم.

بیش از ۲۲ هزار دانش‌آموز در استان از آموزش مجازی محروم مانده‌اند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیری که در حال خدمت است باید به انجام وظیفه بپردازد چراکه عملکرد سیاسی به مردم آسیب می‌زند ادامه داد: مردم انتظار رفع مشکلات، ثبات بازار و ارائه آمار صحیح اشتغال را دارند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی در جامعه است افزود: ما همواره دنبال این بودیم که پروژه‌های تعطیل به طور مجدد فعال شوند و مشکل اشتغال و معیشت برطرف شود.

فلاحی با اشاره به آلودگی هوا در شهرستان‌های فامنین و کبودراهنگ اضافه کرد: نیروگاه شهیدمفتح در طول این چند سال آلودگی ایجاد و حق آلایندگی را پرداخت کرده اما هیچ نهادی به طور مشخص اعلام نکرده که این حق آلایندگی به کدام دستگاه پرداخت شده است؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شهرستان بهار نیز واحدهای تولیدی آلایندگی ایجاد کرده‌اند که پیگیری‌ها برای رفع این آلودگی در حال انجام است تا بر اساس جرائم تعیین شده، مبالغ در همین منطقه برای رفع مشکل هزینه شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای کرونا جلساتی با وزیر آموزش و پرورش برای رفع دغدغه‌های آموزشی در این ایام برگزار شد اضافه کرد: آموزش در این ایام غافلگیر شد اما در سه ماه تابستان فرصت بود تا زیرساخت‌ها فراهم و مشکلات شبکه شاد رفع شود.

فلاحی با اشاره به اینکه طی جلسات مکرر بنا شد کلاس‌های درس در برخی مناطق که دانش‌آموزان کمتری دارد و زیرساخت اینترنتی فراهم نیست، به صورت حضوری برگزار شود گفت: اگرچه در بین دانش‌آموزان عشایر درسنامه توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی انجام می‌شود اما به دلیل وجود نواقص در زیرساخت‌ها و عدم ظرفیت و سرعت در شبکه شاد، برای دانش‌آموزان مشکل ایجاد شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بیش از ۲۲ هزار دانش‌آموز در استان از آموزش مجازی محروم مانده‌اند و با درس‌نامه تحصیل می‌کنند تصریح کرد: سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور از تلفن همراه هوشمند برخوردار نیستند که ستاد اجرایی، کمیته امداد و خیرین در این زمینه پای کار آمدند.

در همدان نظارتی بر قیمت مسکن نیست

وی خاطرنشان کرد: کمیته اختصاصی آموزش و پرورش در مجلس پیگیر رفع مشکلات آموزشی است و اعضای این کمیته از افراد دغدغه‌مند و با سابقه آموزش هستند که مشکلات را پیگیری می‌کنند.

فلاحی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت طرح رفع مشکلات نیروهای آموزشی نهضتی قبل از سال ۹۱ را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده است افزود: این موضوع از حیطه وظایف مجلس خارج شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تصمیم بگیرد اما در خصوص مشکلات نیروهای نهضتی از سال ۹۱ تا ۹۹ نیز در جلسه با وزیر آموزش و پرورش، مقرر شد که نیروهای حق‌التدریس بلاتکلیف برای همیشه تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به تعارض عملکردی بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی گفت: مجلس در زمینه توجه به کشاورزان و خرید تضمینی محصولات، اقداماتی را انجام داده و در استان همدان نیز دغدغه‌های کشاورزان پیگیری شده و درخواست ما این است چراکه امنیت غذایی به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از تصویب مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس خبر داد و افزود: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور مشمول جریمه پلکانی می‌شوند که اثرات محسوسی بر قیمت مسکن خواهد داشت.

وی به طرح تامین مسکن و مکمل طرح مسکن مهر اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح ۱۸ وزارتخانه درگیر هستند که در قالب این طرح مسکن با تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

فلاحی با تأکید بر اینکه کاهش ۵۰ درصدی حق بنگاه‌داران را از دیگر راهکارهای کاهش قیمت مسکن دانست و تصریح کرد: در همدان نظارتی بر قیمت مسکن نیست و قیمت‌ها به صورت کارشناسی ارائه نمی‌شود در حالی که در سایر استان‌ها، مسکن بدون قیمت کارشناسی به فروش نمی‌رسد.

وی در خصوص مشکلات پروژه اسکای‌مال اضافه کرد: این طرح هیچ توجیه اقتصادی و رفاهی برای مردم ندارد و مشکلات ترافیکی را ایجاد خواهد کرد که موارد مختلف به سرمایه‌گذار و دستگاه‌های مربوطه اعلام شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش‌های شبکه بهداشت و درمان در مقابله با کرونا دیده نمی‌شود بیان کرد: مبلغی که دولت از صندوق توسعه ملی برداشت کرده، کجا هزینه شده است؟

وی با بیان اینکه خستگی بخش درمان به دلیل ممانعت از کمک‌رسانی نیروهای داوطلب در همدان بوده است اظهار کرد:  در حال حاضر نیروهای داوطلب و جهادی وارد عمل شدند اما متاسفانه در ابتدا موافقت نشد و دیر مجوز ورود این نیروها به بیمارستان داده شد.

فلاحی ادامه داد: مجلس یازدهم از روزهای آغازین به کار در داخل و خارج کشور دچار حواشی شد اما با تمام قوا در حال کار است به طوری که تمام تعطیلات تابستانی مجلس لغو شده، جلسات کمیسیون‌ها و صحن افزایش یافته و تمرکز مجلس یازدهم بر معیشت مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه حقوق‌های پرداختی در برخی نهادها، تحت نظارت مجلس نبود که این اقدام انجام شد و نظارت صورت گرفت یادآور شد: از ابتدای اسفند تاکنون تمام بیمارستان‌های استان مورد بازرسی قرار گرفته‌اند و پروژه‌های اقتصادی استان در این ایام مورد پیگیری قرار گرفته است.

تا پایان دولت مدیران کارآمد تغییر نخواهند کرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در حال تلاش برای حل مشکلات هستیم اما هنوز از عملکرد خود راضی نیستیم اظهار کرد: البته بر اساس گزارش عملکرد ارائه شده می‌توان اقدامات را با مجلس‌های پیشین مقایسه کرد.

وی از داروی "میرتوس" آقای قادری، محقق همدانی برای درمان کرونا یاد کرد و گفت: این دارو نسبت به تمام داروهای گیاهی موفق‌تر بود و در حال حاضر پس از انجام تحقیقات و بررسی‌ها، تست بالینی آن به زودی انجام می‌شود.

فلاحی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه تا پایان دولت مدیران کارآمد تغییر نخواهند کرد اظهار کرد: هر هفته یک پرونده به دیوان محاسبات به منظور دفاع از حقوق مردم ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در مسائل حوزه شهری مشکلات زیادی وجود دارد که در حال پیگیری هستیم تصریح کرد: توصیه می‌کنم آمار اشتغال و بیکاری استان راستی‌آزمایی شود چراکه در بودجه استانی تاثیرگذار است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه مسوولان باید پاسخگوی زمین‌های واگذار شده در شهرک‌های صنعتی باشند گفت: مطالبه مردم سوال در مورد اعطای تسهیلات اشتغال است و آمار اشتغال واقعی ارائه شود.

فلاحی در مورد حوزه علمیه عنوان کرد: متأسفانه این مجموعه جایگاهی به لحاظ بودجه‌ای در قانون ندارد و به عنوان یک نهاد فرهنگی دیده می‌شود و ردیف مستقل بودجه ندارد در حالی که باید جزو نهادهای آموزشی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مجلس مجمع نمایندگان با وفاق فعالیت می‌کنند و بیشتر از همه ادوار جلسات مشترک ترتیب داده‌اند اضافه کرد: طرحی در کمیسیون اجتماعی در حال تکمیل است تا یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نیروی شرکتی تبدیل وضعیت و شرکت‌های واسطه حذف شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش یادآور شد: در زمینه معلمان غیر بومی اعلام موضع کردم اما متاسفانه آنچه باعث این اتفاق شد اعلام نیاز کمتر از رقم واقع در استان بود به طوری که استان لرستان ۲ هزار نفر اعلام نیاز کرده در حالی که استان همدان ۵۰۰ نفر اعلام نیاز کرده است.

انتهای پیام/89033/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار