کد خبر: ۱۴۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
شهادت یک جوان فلسطینی به دست نیرو‌های رژیم صهیونیستی در ورودی مسجدالاقصی، بار دیگر خون گروه‌های مقاومت فلسطین را به جوش آورد. جنبش جهاد اسلامی در واکنش به عملیات استشهادی تأکید کرد که مقاومت فراگیر تنها راه مقابله با تروریسم صهیونیست هاست و جنبش حماس هم تأکید کرد که خون شهادت بر در مسجد‌الاقصی پیامی به تمام کسانی است که عادی‌سازی را انتخاب کردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در شرایطی که رژیم‌های سازشکار عرب مناسبات خود را با رژیم صهیونیستی روز به روز مستحکم‌تر می‌کنند، اتحاد و انسجام فلسطینی‌ها در مقابله با اشغالگران نیز به همان اندازه تقویت می‌شود. جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز سه‌شنبه در خصوص شهادت محمود عمر کمیل یکی از شهروندان منطقه «قباطیه» در استان جنین بیانیه‌ای صادر کرد و اعلام کرد که در عملیات تیراندازی در نزدیکی در «حطه» (یکی از در‌های ورودی مسجدالاقصی) بر مشروعیت گزینه مقاومت در مقابله با نفوذ صهیونیست‌ها تأکید شد. جهاد اسلامی در ادامه با تأکید بر این موضوع که مقاومت فراگیر بهترین راه مقابله با تروریسم فزاینده صهیونیست‌ها در قدس و کرانه باختری است، اقدام محمود عمر کمیل ۱۷ ساله را قهرمانانه خواند و شهادت این جوان فلسطینی را تسلیت گفت. در این بیانیه همچنین آمده است: «این جنبش اطمینان دارد جوانان کرانه باختری و آزاد مردان قدس در برابر تجاوز‌های رژیم صهیونیستی خاموش نخواهند ماند و تا زمانی که اشغالگری‌های این رژیم وجود دارد و جنایت‌ها علیه مردم، سرزمین و مقدسات فلسطینیان جریان دارد، شعله مقاومت روز به روز برافروخته‌تر خواهد شد.» جنبش جهاد اسلامی در ادامه همچنین تأکید کرد: «عملیات قهرمانانه جوان فلسطینی فریادی است برای جلوگیری از ورود غیرقانونی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و سیلی است به صورت سازشکاران با رژیم صهیونیستی؛ سازشکارانی که تلاش دارند با بازدید از مسجدالاقصی آن هم تحت حمایت صهیونیست‌ها به اشغالگری‌های این رژیم مشروعیت ببخشند.» شامگاه دوشنبه، منابع فلسطینی گزارش دادند که یک جوان از اهالی منطقه قباطیه در عملیاتی استشهادی به نیرو‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی تیراندازی کرده و توانسته یکی از نیرو‌های این رژیم را مجروح کند و خود نیز توسط سربازان اسرائیلی به شهادت رسیده است.

جنبش حماس هم عملیات شهادت طلبانه در ورودی‌های مسجدالاقصی را تبریک گفت و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «قهرمانی مردم ما در دفاع از مسجدالاقصی عنوان این مرحله بوده و خون شهادت بر در «الحطه» مسجدالاقصی پیامی به افراطی‌ها و شهرک نشینانی است که مسجدالاقصی را هتک حرمت می‌کنند.» به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، حماس به رژیم صهیونیستی نسبت به ادامه تجاوزات به مسجدالاقصی و اجازه دادن به تندرو‌ها برای هتک حرمت آن هشدار داد و گفت: «مردم فلسطین آماده پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی هستند.» این جنبش تأکید کرد: «عملیات باب الحطه پیامی به تمام کسانی است که عادی‌سازی را انتخاب کردند و حقوق مردم و امت ما را در مسجدالاقصی زیر پا گذاشتند. عقل‌تان را به کار بیندازید، مسجدالاقصی انتظار یاری از شما دارد نه عادی سازی روابط با دشمن جنایتکار قاتل.»

شهرک‌سازی مانع تشکیل دولت فلسطین

سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی‌های خود در کرانه باختری، واکنش‌های بین‌المللی را برانگیخته است. نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نسبت به تداوم عملیات شهرک نشینی در اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد و اعلام کرد، حدود ۵۰ درصد شهرک‌هایی که رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته در سال جاری بسازد، در عمق کرانه باختری قرار دارد و همین مسئله مانعی در برابر امکان تشکیل کشور فلسطین است. به گزارش روزنامه العربی‌الجدید، نیکولای ملادینوف، نسبت به طرح‌های جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت ۳هزار و ۵۰۰ واحد شهرک‌نشینی دیگر هشدار داد و گفت: «ساخت این واحد‌ها علاوه بر تخریب منازل فلسطینی‌ها و آوارگی آن‌ها موجب جدایی جنوب کرانه باختری از شمال آن می‌شود.» ملادینوف خواستار توقف فوری شهرک‌سازی‌ها شد و از مقامات رژیم صهیونیستی خواست «تخریب منازل فلسطینی‌ها و آوارگی آن‌ها را متوقف کنند و به آن‌ها مجوز ساخت به ویژه در قدس اشغالی و حومه بدهند.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار