کد خبر: ۱۴۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از تعطیلی فروشگاه آرایشی بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

زینب جوانمردی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده مبنی بر فعالیت غیرمجاز یک فروشگاه آرایشی بهداشتی که در آن تجویز داروهای ترکیبی برای درمان انواع بیماری‌های پوست، مو و زیبایی انجام می‌گرفت، این فروشگاه شناسایی شد.

او گفت: در راستای رعایت اصول دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از ورود افراد غیرمتخصص در حوزه سلامت، بعد از شناسایی واحد متخلف، طی بازرسی نامحسوس تیم کارشناسان معاونت غذا و دارو با همراهی کارشناسان معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی و همکاری پلیس اماکن شهرستان آبادان، این واحد پلمب شد.

سرپرست معاونت غذاو دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: تجویز داروهای ترکیبی صرفاَ با نظر پزشک و ساخت آن منحصراَ تحت نظارت مسوول فنی داروساز در داروخانه است و هرگونه فعالیت درمانی در زمینه انواع بیماری های پوستی باید تحت‌نظر پزشک متخصص و مرتبط با بیماری انجام گیرد. ساخت داروهای ترکیبی و عرضه محصولات با ادعای درمانی در اماکنی غیر از داروخانه، دخالت در امور پزشکی و درمان بوده و تخلف محسوب می‌شود.

جوانمردی در پایان از شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه سلامت، آن را از طریق شماره‌گیری سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع‌رسانی نمایند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار