کد خبر: ۱۴۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

روح‌الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح شفافیت آرا نمایندگان اشاره کرد و گفت: با جدیت پیگیر هستیم که طرح شفافیت آرا در اولویت رسیدگی قرار بگیرد؛ ضمن اینکه بیش از 200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن را به امضا رسانده بودند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدیم که طرح شفافیت آرا باید سریعتر به صحن بیاید؛ چرا که هم مطالبه مجلس بوده و هم اینکه مردم در انتظار هستند؛ اکثر نمایندگان مجلس برای ورودشان به بهارستان وعده‌هایی را در حوزه شفافیت به مردم داده بودند که این اقدام موضوع را جدی‌تر می‌کند.

وی به مزایای طرح شفافیت آرا نمایندگان اشاره و تاکید کرد: طرح شفافیت آرا جلب اعتماد عمومی را به دنبال دارد هر چند که اگر فرهنگ سازی نشود می‌تواند آفت‌هایی رادر پی داشته باشد لذا ما باید کمک کنیم که پس از تصویب این طرح، نمایندگان برای رای دادن شجاعت به خرج دهند و تحت تاثیر فشارهای بیرونی قرار نگیرند که همین موضوع می‌تواند از معایب این طرح به شمار رود و در جاهایی صدمه وارد کند که باید مراقبت کرد تا این اتفاق نیفتد.

هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: مردم و نخبگان و فعالان این عرصه باید کمک کنند تا راهی را که داریم باز می‌کنیم بسته نشود؛ چرا که ما قدم‌های مهمی را در این حوزه برمی‌داریم و نباید کاری کنیم که متوقف شود و کسی جرات نکند دست به چنین اقداماتی بزند.

متفکر آزاد تصریح کرد: امیدواریم که طرح شفافیت آرا رای بیاورد، زیرا مواهب زیادی به دنبال خواهد داشت و آغاز فرآیند جلب مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها و حکمرانی خواهد بود و همچنین از شبهه افکنی‌های دشمن جلوگیری می‌کند و امیداوریم نمایندگان با رای قاطعی آن را به تصویب برسانند./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار