کد خبر: ۱۴۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
شبکه پرس تی وی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار غیور سپاه قدس ایران، سپهبد قاسم سلیمانی برنامه های متعددی در کنداکتور پخش خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مستند «فرمانده خوب» به کارگردانی مهدی عرب از تولیدات اخیر پرس تی وی به بررسی شخصیت و ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا می پردازد.

همچنین دو مستند «آزادی آمرلی» محصول دفتر صدا و سیما در عراق و «ساعت آخر» به کارگردانی حامد هادیان و محصول مرکز خانه مستند انقلاب اسلامی هفته آینده پخش خواهد شد.

اختصاص بخش ویژه به نام شهید سلیمانی روی سایت خبر پرس تی وی از دیگر اقدامات در این زمینه است. در این راستا صفحه ای با عنوان «خاطرات یک قهرمان» روی سایت قرار گرفته که با وارد شدن به آن کلیه خبرها، گزارش ها، مصاحبه ها، اینفوکلیپ ها و ... درخصوص شهید سلیمانی و شخصیت و اقدامات وی قابل مشاهده است.


برنامه های روتین هفتگی شبکه پرس تی وی نیز با پرداختن به ابعاد شخصیتی و عملیاتی سردار شهید قاسم سلیمانی یاد و خاطره این سرباز جان بر کف انقلاب اسلامی را گرامی می دارند. در این خصوص برنامه های «ایران امروز» با عنوان «میراث جاودانه قاسم سلیمانی»، «شبه قاره» با عنوان «ژنرال سلیمانی از نگاه شبه قاره»، «ترندینگ» با عنوان «هشتگ سلیمانی»، «اعلامیه با مدهرست» با عنوان «خاطرات ژنرال سلیمانی» و برنامه «خاورمیانه» به این موضوع خواهند پرداخت.

واحد نیوزروم نیز به تهیه و ارایه گزارش های مردمی درخصوص تاثیر سردار سلیمانی بر منطقه و نگرش آنها نسبت به ژنرال قهرمان ایرانی خواهد پرداخت. در این زمینه گزارش مردمی از 8 کشور شامل یمن، لبنان، سوریه، پاکستان، افغانستان، عراق و منطقه کشمیر تهیه شده است.
همچنین تعداد 12 گزارش خبری توسط خبرنگاران شبکه در کشورهای لبنان، سوریه و یمن تهیه و پخش خواهد شد.

این واحد همچنین پخش 10 برنامه زنده گفت و گو محور 30 دقیقه ای را از شنبه 13 دی ماه (2 ژانویه) سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی آغاز خواهد کرد که در هر برنامه 2 نفر کارشناس حضور داشته و در مورد شهید سلیمانی و انتقام سخت ایران به بحث و تبادل نظر می پردازند.

از جمله محورهای مورد بحث در برنامه های زنده گفت و گو محور و گزارش های خبری و مردمی می توان به تاثیر شهید سردار سلیمانی در ثبات امنیت و ثبات سیاسی منطقه غرب آسیا (خصوصا عراق)، وضعیت فعالیت های ایران در منطقه پس از شهادت سردار سلیمانی، علل محبوبیت سردار سلیمانی نزد مردم کشورهای منطقه، بررسی پیام حضور میلیونی مردم ایران در تشییع و خاکسپاری شهید سلیمانی، شخصیت سردار و ساده زیستی و مردمی بودن وی در کنار شجاعت و غیرت او در مواجهه با دشمنان، اهداف آمریکا از به شهادت رساندن سردار سلیمانی و دلایل به شهادت رساندن دشمن شماره یک داعش توسط ترامپ اشاره کرد.

ساخت اینفوگرافی و کلیپ های مختلف و متعدد در مورد شخصیت شهید سلیمانی و کارکرد و تاثیرگذاری وی نیز از دیگر اقدامات شبکه پرس تی وی در اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار