کد خبر: ۱۴۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
گروه استان‌ها-سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با اشاره به تشکیل کارگروه پیشگیری از پولشویی گفت: در این راستا به دنبال تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف اعم از پلیس اقتصادی، پلیس فتا وغیره هستیم.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم ازاراک، محسن خیرمند شامگاه یکشنبه در جلسه هماهنگی برای تشکیل کارگروه پیشگیری از پولشویی در استان با اشاره به اهمیت مبارزه با پولشویی اظهار داشت: وجود فساد و تقلب در سطح جامعه می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری را به چرخ‌های اقتصادی کشور وارد کند و ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را تحت‌الشعاع قرار دهد و با بحران مواجه سازد.

وی افزود: از این رو تهیه و تدوین و ارائه‌ یک الگوی پیشگیری به منظور مبارزه با پولشویی بسیار پراهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، کنترل و نظارت بر گردش‌های مالی و صیانت از حقوق بیت‌المال از ضروریاتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

خیرمند بیان کرد: چراکه اغلب افراد زمانی که مرتکب جرم می‌شوند و از طریق آن اموالی را به دست می آورند همواره به دنبال راهی برای پنهان کردن ماهیت و منشاء اموال نامشروع به دست آمده هستند و همین امر سبب اقدام به پولشویی می‌شود اما اجرای قانون و حفظ حقوق بیت‌المال از خط قرمزهای دستگاه قضا به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اما مبارزه با پولشویی کار بسیار سنگینی است و در این راستا به دنبال تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف اعم از پلیس اقتصادی، پلیس فتا، اطلاعات سپاه و غیره هستیم تا ضمن تشکیل این کارگروه چالش‌ها، نواقص و نقاط ضعف را شناسایی کنیم و به آنها بپردازیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: مشکلی که وجود دارد این است که قانون پولشویی در مجموعه بانکی به خوبی اجرا نمی‌شود و زمانی که پول نامشروع به سیستم مالی بانک‌ها وارد می‌شود منشا آن به سبب حجم بسیار بالای معاملات بانکی که روزانه اتفاق می‌افتد نامشخص است.

خیرمند افزود: نشان دادن درآمدهای نامشروع از اهداف پولشویی قانونی است، بنابراین شناسایی حوزه‌های مختلفی که پول‌ساز هستند و فساد ایجاد می‌کنند از جمله اقداماتی است که باید انجام شود تا بتوان مجرمان را از درآمدهایی که انگیزه ارتکاب پولشویی هستند محروم کرد و مانع از بروز جرایم مقدم بر آن شد.

انتهای پیام/712/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار