کد خبر: ۱۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
محمد حسين روانبخش
مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران گفت: تعداد عسل‌های تقلبی در بازار اندک نیست، چراکه افراد زیادی بدون دخالت زنبور، عسل تولید می‌کنند و از زمانی که استاندارد اجباری عسل حذف شد، هیچ‌کس خود را ملزم به رعایت استاندارد نمی‌بیند و همین امر موجب هجوم تولید عسل‌های دست‌ساز شده است.
واقعا هر چه فکر کردیم که چطور می شود بدون زنبور، عسل تولید کرد، به هیچ نتیجه منطقی نرسیدیم! در واقع اگر چه ما در کشور همه نوع محصول تقلبی از مواد خوراکی مثل زعفران و برنج و قهوه گرفته تا مواد بهداشتی مثل خمیردندان و شامپو؛ و حتی مواد پزشکی حساسی مثل داروی بیهوشی را داریم و استفاده می کنیم و خیلی هم خوشبخت هستیم اما داستان عسل تقلبی یک تفاوت خیلی مهم با بقیه محصولات تقلبی دارد؛ اینکه آنچه پس از فرآیند خاص خود توسط  زنبور، عسل می شود،اگر توسط  موجود دیگری غیر از زنبور ساخته و تولید شود،  چیز نامناسب و نامطبوعی می شود که چندان قابل استفاده نیست و حتی توضیح دادنش هم حال آدم را به هم می زند؛ حالا چطور بعضی‌ها می توانند آن را به عنوان عسل به خریداران قالب کنند، از آن چیزهایی است که عقل آدمی به آن قد نمی دهد و واقعا عجیب و غریب است. یعنی نه تنها این شنیده قابل باور نیست، حتی دیدنش هم نمی تواند آدم را به این باور برساند که واقعا عسلی هست که عسل نیست و زنبور تولید نکرده است .
البته فکر نکنید که این تقلب، ابتکار برادران زحمتکش ایرانی است؛ نخیر، در طول سالهای حاکمیت دولت قبل که ایران، تا دل چینی‌ها می خواست نفت به آن کشور صادر می کرد و به جایش تا دلمان می‌خواست اجناس بنجل وارد کشور می کرد، عسل چینی هم وارد کشور شد که محصول زنبور نبود! این ابتکار چینی‌ها گویا به ایران هم رسیده و بعضی از کسانی که ذهن و سرمایه خود را در زمینه الگوبرداری از این گونه تقلبهای پرمنفعت به کار می گیرند، بازار عسل را پر کرده اند از این محصولات تقلبی ... و البته کسی هم نیست که عسل زنبور ساز را با عسل غیر زنبور ساز جدا کند و مانع از فروش نوع تقلبی به مردم نشود! این جور وقتها است که به این نتیجه می رسیم که اصلا قید عسل خوردن را بزنیم؛ معنی ندارد که آدم پول بدهد و عسل گران بخرد و آخرش هم نداند که واقعا عسلی که خریده کار زنبور است یا کار یک نفر متقلب !


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار