کد خبر: ۱۴۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
تولیت سابق حرم حضرت فاطمه معصومه(س) خاطره‌ای از اوایل نهضت امام‌خمینی(ره) را نقل می‌کند که نشان می‌دهد بنبانگذار انقلاب، آیت‌الله مصباح را ذوالشهادتین می‌دانستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یکی از نکات بارز در زندگی آیت‌الله مصباح یزدی، ارتباط با بزرگان انقلاب است به نحوی که ایشان همواره مورد تأیید و حمایت علما و مراجع عظام تقلید بوده‌اند.

در همین زمینه، آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی تولیت سابق حرم حضرت معصومه (س) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره نگاه حضرت امام خمینی(ره) نسبت به آیت‌‌الله مصباح یزدی می‌گوید: «در اوایل نهضت و در حدود سال‌های ۴۲،۴۱ شخصی از حضرت امام اجاره‌نامه می‌خواست. برای این مسأله می‌بایست که دو نفر شهادت می‌دادند و آن شخص را تأیید می‌کردند، ولی یک بار وقتی که آیت‌الله مصباح شهادت دادند، امام فرمودند: شهادت ایشان کافی است. این بدان معنی است که ایشان نزد حضرت امام(ره) ذوالشهادتین بوده و شهادتش به‌جای دو شاهد پذیرفته می‌شده است».

آیت‌الله محمّدتقی مصباح یزدی، عضو شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به دلیلی بیماری گوارشی، شامگاه شنبه ۱۲ دی‌ماه در سن ۸۶ دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار