کد خبر: ۱۵۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

همسر شهید شهریاری تاکید کرد: باید به دانشمندان، پزشکان و شیمیدان‌های خودمان که واکسن کرونا را تهیه کردند اعتماد و از آنان حمایت کنیم.

خانم بهجت قاسمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، تولید واکسن ایرانی کرونا را دستاورد بسیار بزرگی دانست و درپاسخ به پرسشی در خصوص ممنوعیت ورود واکسن از آمریکا، انگلیس و فرانسه، تصریح کرد: اعتماد ما به واکسن داخلی بیشتر از تولیدات کشور‌هایی است که بخواهند واکسن شان را روی مردم ما آزمایش کنند.
وی همچنین گفت: واکسن کرونا اعم از اینکه در آمریکا، فرانسه و یا حتی در کشورمان تولید شود، چون دستاورد جدیدی است باید دوران آزمایش آن طی شود.
خانم قاسمی افزود:​ این دوره آزمایشی برای واکسن‌های تولید آمریکایی و فرانسوی هم هست، اما اینکه فضا طوری شود که این کشور‌ها بخواهند واکسن تولیدی خود را روی ملت ایران آزمایش کنند با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست.
عضو هیات علمی دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی گفت: اینکه فرزندان ایرانی توانستند این واکسن را تهیه کنند دستاورد بزرگی است، اما قطعاً نیاز به آزمایش دارد و حتی باید عقلانی فکر کرد که اگر بعد از آزمایش متوجه شوند که این واکسن مشکلی دارد این روند منطقی کار است.
وی همچنین درباره راهبرد خنثی کردن تحریم گفت:​ دشمنان انقلاب پیشرفت کشورمان را نشانه رفتند و ما باید تحریم هایشان را خنثی کنیم وگرنه آنان به این آسانی تحریم‌ها را برنمی دارند.
عضو هیات علمی دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی افزود:​ البته ما تجربه هم کسب کردیم و اعتمادی به امریکایی‌ها نیست، اما قطعاً اگر بتوانیم با طی کردن مسیر خنثی کردن تحریم تولید داخلی و پیشرفت فناوری داشته باشیم، تحریم‌ها به طور خودکار برداشته می‌شود.
خانم قاسمی گفت: در این صورت اصلا نیازی به طرف‌های خارجی نیست و حتی اگر ما را تحریم کنند اثر نخواهد داشت چنان که این را در مسائل مختلف دیدیم.
وی نمونه زیبای این موضوع را ساخت واکسن کرونای ایرانی دانست و تاکید کرد: با تولید این واکسن قطعاً اگر تحریم هم شویم نیاز نداریم در نتیجه تحریم‌ها بی اثر می‌شود و این راهبرد را می‌شود در همه زمینه‌های دیگر نیز تعمیم داد.
عضو هیات علمی دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی افزود: خوشبختانه دانشجویان ایرانی که تربیت شدند این پیشرفت‌ها را کسب کردند و ملت باید بدانند در عرصه هسته‌ای بسیاری دستاورد‌ها وجود دارد که در داخل تهیه می‌شود و نیازی به ورود کالا‌های خارجی نیست.
خانم قاسمی گفت: البته پیشرفت‌ها در عرصه‌های دفاعی و موشکی بسیار چشمگیر است و اگر همین روند ادامه یابد راهبرد خنثی کردن تحریم‌ها قطعاً پیش خواهد رفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار