کد خبر: ۱۵۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۱
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
یک کارشناس محیط زیست گفت: این روز‌ها ساخت و ساز‌های زیادی به عنوان پناهگاه در کوهستان‌ها انجام می‌شود که با اصول زیست محیطی سازگار نیست.

رضا فرجی کارشناس محیط زیست  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه این روز‌ها شاهد ساخت و ساز پناهگاه‌های متعددی در کوهستان‌ها هستیم، اظهار کرد: ساخت پناهگاه درکوهستان امری اشتباه و نادرست است که با اصول زیست محیطی سازگار نیست و سبب تخریب آن می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: متاسفانه ساخت و ساز‌های زیادی در کوهستان‌ها بدون مجوز در حال انجام است که نه تنها معضلات زیست محیطی به دنبال دارد بلکه جان کوهنوردان را نیز به خطر می‌اندازد و بیشترین حوادث مرگبار کوهنوردی در مسیر‌هایی که پناهگاه در آن وجود دارد، اتفاق می‌افتد.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه در ارتفاع بالای ۴ هزار متر کوهنوردان زباله‌های خود را رها می‌کنند، گفت: استفاده تعداد زیادی کوهنورد از پناهگاه‌ها سبب می‌شود که به تدریج در آن منطقه زباله زیادی جمع شود همچنین برخی از پناهگاه‌ها مانند شیرپلا، کلکچال، پناهگاه جنوبی دماوند و... به رستوران یا کافه تبدیل شده‌اند که این خود سبب افزایش تولید پسماند در محیط‌های کوهستانی می‌شود.


بیشتر بخوانید:

نماد ملی پر از زباله؛ پسماندها یادگار کوهنوردان در دماوند


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار