کد خبر: ۱۵۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به حجم گسترده‌ ورود مرغ زنده بصورت غیرمجاز از مقصد خراسان جنوبی امکان مبتلا شدن مرغداری‌های صنعتی و بومی این استان به بیماری آنفلوآنزا مرغی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، مهدی حسینی اظهار داشت: در پی شیوع آنفلوآنزای مرغی در خراسان جنوبی و خطر شیوع و پیشگیری این بیماری در سیستان و بلوچستان لازم است تا مردم و مرغداران توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در شرایط کنونی انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی از سوی مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله‌ها و مراکز تولید و پرورش ضروری است بنابراین پرورش دهندگان طیور باید به دقت، توصیه‌ها و الزامات بهداشتی دامپزشکی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه دور نگهداشتن طیور خانگی از پرندگان مهاجر آزاد پرواز در کنترل بیماری بسیار اهمیت دارد گفت: محدودیت در تردد افراد و تجهیزاتی که واحد تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند و به روز نگه‌داشتن سیستم ضدعفونی تجهیزات از موارد مورد تاکید در این زمینه است.

وی افزود: مرغداران باید شرایط قرنطینه‌ای را به صورت دقیق رعایت کرده و از خرید جوجه یک‌روزه، پولت، دان و سایر نهاده‌های طیور بدون مجوز دامپزشکی مبدا خودداری کنند.

حسینی با اشاره به احتمال انتقال بیماری آنفولانزای مرغی به انسان، از همه مردم درخواست کرد از خرید مرغ زنده پرهیز و گوشت مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تحت نظر دامپزشکی تهیه ‌کنند.

انتهای پیام/394

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار