کد خبر: ۱۵۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۶
دبیرهنری جشنواره بین المللی «تولید انیمیشن‌های استاپ موشن خانگی» از تولید دو فیلم ۵۹ ثانیه‌ای جدید برای ارایه آموزش تکنیک «کات آوت» و «آموزش صدا گذاری بر روی فیلم استاپ موشن» خبر داد.

به گزارش برنا، بهنام بهادری با اعلام این خبر گفت : تا کنون سه فیلم آموزشی استاپ موشن برای پخش در اینستاگرام و فضای مجازی تولید شده که در این فیلم ها که زمان هر کدام کمتر از یک دقیقه است، آموزش های کاربردی به کودکان و نوجوانان برای تولید انیمیشن های خانگی و شرکت در این جشنواره ارایه می شود.

به گفته بهادری که کارگردانی این سه فیلم آموزشی را هم برعهده داشته است، در نخستین فیلم آموزشی به تکنیک «فوتواستاپ موشن» پرداخته شد و در دو فیلم تولید شده جدید، تکنیک کات آوت و صدا گذاری بر روی فیلم استاپ موشن بوسیله نرم افزار« ویوا ویدئو» ، توسط کارن میرآقا- فیلمساز نوجوان- و خانم عطیه سلیمانی آموزش داده می شود.

پویانمایی با استاپ موشن

استاپ موشن یکی از تکنیک‌های انیمیشن سازی( پویانمایی) است که در آن شیء را فریم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین، موبایل یا تبلت ضبط می کنند که از پشت سر هم قرار گرفتن این تصاویر، به نظر می رسد که جسم در حال حرکت است. 

حوزه هنری کودک و نوجوان با مشارکت معاونت قرآن وعترت وزارت ارشاد اسلامی و همکاری موسسه «سپهر سوره هنر» حوزه هنری، نخستین جشنواره «تولید انیمیشن های قرآنی خانگی» استاپ موشن را برگزار می کند.

علاقه مندان برای یادگیری چگونگی تولید و آموزش ساده استاپ موشن، ثبت نام، بارگذاری فایل اثر و دریافت کد ‌رهگیری می توانند به سایت artfest.ir یا اینستاگرام   @stopmotion.festival.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۵-۸۴۱۷۲۲۰۴ – ۰۲۱ تماس بگیرند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار