کد خبر: ۱۵۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
فارس نوشت: دولت توکیو گزارش تایمز مبنی بر لغو المپیک را تکذیب کرد و آن را ناامیدکننده خواند.

ژاپن اعلام کرد بازی‌های المپیک توکیو طبق برنامه مردادماه سال آینده برگزار خواهد شد. ژاپن تعهد خود را برای میزبانی المپیک توکیو امسال 2 برابر کرد و روز جمعه گزارش احتمال لغو این بازی‌ها را رد کرد اقدامی که بعید به نظر می‌رسد ترس عمومی از برگزاری این رویداد را در طی یک همه گیر جهانی کاهش دهد.

اگرچه بیشتر مناطق ژاپن به دلیل موج سوم کووید 19 تحت شرایط اضطراری قرار گرفته اما برگزارکنندگان توکیو قول می‌دهند که پس از به تعویق افتادن بازی‌ها در تابستان گذشته، بازی‌ها تابستان برگزار می‌شود.

سخنگوی دولت ژاپن در واکنش به گزارش تایمز مبنی بر اینکه دولت به طور خصوصی نتیجه گرفته است که بازی‌های المپیک توکیو به دلیل همه گیری ویروس کرونا باید لغو شود، گفت که چنین حقیقتی وجود ندارد.

تایمز به نقل از یکی از اعضای ارشد ائتلاف حاکم که نامش فاش نشده است گفت که تمرکز دولت اکنون بر تأمین امنیت بازی‌های توکیو در سال‌های آینده، یعنی 2032 است.

مانابو ساکای معاون وزیر منشی کابینه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما این گزارش را به وضوح انکار خواهیم کرد.

کمیته برگزاری بازی‌های توکیو نیز گزارش تایمز را تکذیب کرد و در بیانیه‌ای گفت که شرکای آن از جمله دولت ژاپن و کمیته بین‌المللی المپیک "کاملاً" بر میزبانی بازی‌ها طبق برنامه متمرکز شده‌اند.

یک منبع توکیو 2020 به رویترز گفت: بسیار ناامیدکننده است که ببینیم تایمز در حال ساخت چنین داستانی شبیه به روزنامه‌های غیرمعتبر است.

بیشتر بخوانید: ژاپن ورزش جهانی را شوکه می کند؛ المپیک لغو می شود

253 251

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار