کد خبر: ۱۵۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
امام جمعه فیروزآباد گفت: ایران اسلامی با مانور پهبادی در کویر سمنان، اقتدار و توان خود را در منطقه و جهان به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به رزمایش پهبادی ایران در کویر سمنان اظهار داشت: نیمه دوم دی ماه ایران اسلامی و جهان شاهد بزرگترین رزمایش پهپادی در غرب آسیا و کویر سمنان بود.

وی افزود: بدون شک ایران از برترین قدرت پهپادی در منطقه و جهان به شمار می آید و آنچه در این رزمایش اقتدار بخشیده بود شرکت سه پهپاد مدرن ارتش به نام های کرار، ابابیل و سیمرغ که با قابلیت های بسیار بالا به عملیات پرداختند.

امام جمعه فیروزآباد ادامه داد: ایران اسلامی با این مانور اقتدار ثابت کرد که نه در منطقه بلکه در جهان توان خود را می تواند به نمایش گذارد.

هاشمی زاده اضافه کرد: همچنین رونمایی از شهر موشکی در حاشیه خلیج فارس در روز ۱۹ دی ماه توانمندی موشکی ایران به گوش جهانیان رسید و می‌توان گفت رزمایش پهبادی و رونمایی از شهر موشکی ایران در این مقطع خاص سیاسی روز نامیدی دشمن و خوشحالی دوستان بود.

وی بیان داشت: موشک های راهبردی ما از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که با انواع مختلف مجهز به سیستمهای پرتاب و تجهیزات نگاه دارنده در مقابل دشمن صف آرایی کردند.

امام جمعه فیروزآباد ابراز داشت: همچنین رونمایی از ناو بندر مکران که مربوط به نیروی دریایی ارتش است خوشحالی دوستان ما و نیروهای مقاومت در منطقه را به دنبال داشت.

هاشمی زاده گفت: نام مکران با توانمندی بسیار بالا با همه امکانات می‌توانند مدت سه ماه روی آب قرار گیرد و قادر است موشک هایی با برد بلند به نام غدیر با برد ۳۰۰ کیلومتر و موشک‌های ابومهدی با برد هزار کیلومتر با خود حمل کند.

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش حامل دو پیام بود که ابتدا هشدار به دشمنان، که ایران اسلامی توانمند تر از آن است که آن ها بتوانند با آن مقابله کنند و اگر روزی بخواهد دست از پا خطا کنند سروکارآنها با غرش موشک‌ها و انواع سلاح های مرگبار خواهد بود و دوم پیام به دوستان ما بود که ما حمایت از جبهه مقاومت وظیفه شرعی و عقلی خود می دانیم.

امام جمعه فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم سوگند جو بایدن و حوادث در آمریکا افزود: جو بایدن ۸۰ ساله که این روزها قدرت سیاسی آمریکا را به دست گرفته، فردی مریض الحال و به شدت ضعیف و رنجور است.

هاشمی زاده ادامه داد: اما این شخص ناتوان نخست با یک چالش بزرگ دو قطبی شدن آمریکا بر اثر ضعف سیاسی رهبران پیشین و فعلی و ثانیا مقابله سفیدپوستان با سیاه پوستان افراطی‌گری و ملی گرایی و دیدگاه منطقه گرایی از جمله چالش هایی است که او را رنج می‌دهد روبرو می‌کند.

وی اضافه کرد: از همه چالش ها بالاتر این است که ایران با اقتدار مصمم است که در حال تبدیل به یک قدرت جهانی است و به واسطه عواملی که خود آمریکایی‌ها یکی از آن عوامل آن بوده و همچنین خروج آمریکا از برجام، به راه انداختن جنگ های ترکیبی توسط آمریکا و بدعهدی اروپایی ها باعث شده که معضل سیاسی و نحوه ارتباط با ایران مقتدر برای جو‌بایدن بسیار سخت شود.

امام جمعه فیروزآباد بیان داشت: از سوی دیگر شکست های بی‌وقفه آمریکا در منطقه مانند آنچه در عراق گذشته و می‌گذرد در سوریه، افغانستان، یمن، لبنان، فلسطین و... نیز چالش های روبروی جو‌بایدن است که با این وضع جسمانی و اعتقاد سیاسی نسبت به منطقه به ویژه ایران توان اداره سیاسی را با گذشت زمان از دست خواهد داد.

هاشمی زاده در پایان تصریح کرد: در واقع آمریکا با انتخاب جو بایدن و سیاست ها و چالش‌های پیش رو در آینده ای نه چندان دور تجزیه ایالت‌های خود را شاهد خواهد بود و این خود مسئله پیچیده و لاینحل برای او است.

انتهای پیام/ن

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار