کد خبر: ۱۵۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی برای صیانت از سرمایه های ملی در اولویت برنامه های سازمان نوسازی در سال آینده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهرالله رخشانی مهر،‌ معاون وزیر آموزش و پرورش، روز دوشنبه به همراه روح الله عباسپور نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی و اصغری مدیرکل آموزش و پرورش از روند احداث طرح های آموزشی در شهرستان بویین زهرا بازدید کرد.

رخشانی مهر، در این بازدید اظهارداشت: ساماندهی و تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی از رویکردهای اصلی سازمان در سال آینده است تا بتوانیم از این فضاها که سرمایه‌های ملی است بخوبی بهره برداری و استفاده کنیم.

معاون وزیر آموزش وپرورش گفت:با توجه به محدودیت منابع اعتباری دولت و وزارتخانه و نیز گستردگی کار آموزش بدون مشارکت خیرین قادر نیستیم همه نیازهای خود را تامین کرده و جوابگوی مطالبات مردم باشیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه با وجود خیرین مدرسه ساز تاکنون اقدامات ارزشمندی در مدرسه سازی صورت گرفته و هر سال این مشارکت بیشتر می شود.

نوسازی

رخشانی مهر یادآورشد: حدود ۵ درصد اعتبارات عمرانی دولت برای مدرسه‌سازی اختصاص می یابد و در این میان همچنان به همکاری خیرین در مدرسه سازی نیاز داریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بیش از 11 درصد مدارس کشور فرسوده و نیازمند نوسازی است که با کمک خیرین امیدواریم این کار بتدریج صورت گیرد.

رخشانی مهر اظهارداشت: خیرین کشور در سال جاری بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه متعهد شده‌اند که سهم سازمان نوسازی در پروژه‌های مشترک با خیرین حدود 2 هزار و 350 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: همه ما وظیفه داریم قدردان خیرین مدرسه ساز باشیم و آنها را تکریم کنیم و این فرهنگ باید در جامعه نیز نهادینه شود.

وی افزود: با راه اندازی پویش « آجر به آجر» زمینه مشارکت همه افراد اعم از غنی و فقیر در ساخت مدرسه مهیا شده و همه می توانند با کمترین هدیه خود نیز در این کار ارزشمند سهیم شوند.

رخشانی مهر اظهارداشت: با راه اندازی پویش آجر به آجر در دو مرحله بیش از ۳۰۰ هزار نفر در کشور برای ساخت مدرسه مشارکت کرده‌اند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار