کد خبر: ۱۵۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
در اوج فشارها علیه آمریکا برای خروج از عراق و حتی منطقه، خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرده، نظامیان اشغالگر آمریکایی در حال تاسیس یک پایگاه نظامی جدید در شرق سوریه و در مجاورت مرز با عراق هستند!

سرویس خارجی-

شمال و شرق سوریه در سال‌های گذشته به عرصه‌ای برای اشغالگری نظامیان آمریکایی تبدیل شده و به نظر می‌رسد افزایش حملات راکتی به مواضع آمریکا در عراق برای خروج از این کشور نیز، به چنین تحرکاتی در همسایگی عراق یعنی سوریه دامن زده است. آمریکا در واقع با ساخت پایگاه‌های مختلف به دنبال تثبیت اشغالگری خود است. در همین رابطه، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد نظامیان آمریکا تاسیس یک پایگاه جدید برای خود در منطقه «الیعربیه» در شرق استان «الحسکه» را آغاز کرده‌اند. این خبرگزاری به نقل از منابع محلی گفته که طی روزهای اخیر مواد لجستیک و تجهیزات نظامی به پایگاه آورده شده است: «آمریکا ۱۰ نفربر حامل نظامیان خود را وارد شهر المالکیه در دورترین نقطه شمال شرق الحسکه کرده تا از آنجا آنها را به الیعربیه در مجاورت مرز با عراق منتقل کند، زیرا کار ایجاد یک پایگاه نظامی جدید را در نزدیکی تل علو در شمال غرب الیعربیه آغاز کرده است...نظامیان آمریکا ادوات و تجهیزات لازم برای ساختن راه شوسه به نزدیکی محل سیلوهای تل علو و مجاورت پایگاه خراب الجیر آوردند، پایگاهی که آمریکا از آنجا برای نشست و برخاست بالگردهای خود استفاده می‌کند».
به نوشته «سانا» این اقدامات آمریکا با تقویت حضور غیرقانونی آن در منطقه «الجزیره» سوریه و در راستای نقشه‌های آن برای سرقت بیشتر نفت سوریه و ثروت‌های طبیعی این کشور و محصولات کشاورزی آن صورت می‌گیرند. خبرگزاری رسمی سوریه این را هم اضافه کرده که، «نظامیان آمریکا تنها طی چند ماه گذشته هزاران کامیون حامل سلاح و تجهیزات نظامی و لجستیک را به الحسکه آورده‌اند تا نفت و دیگر ثروت‌ها و منابع طبیعی سوریه را غارت کنند».
تظاهرات علیه اشغالگری
اما در مقابل، ساکنان شهرهای «الحسکه» و «قامشلی» واقع در شمال شرق سوریه طی روزهای گذشته چندین بار در حمایت از دولت این کشور و مخالفت با شبه نظامیان وابسته به آمریکا تظاهرات کردند. معترضان با تأکید بر لزوم پایان اشغالگری این منطقه از سوی آمریکا، تداوم «محاصره مجرمانه محله‌های مسکونی، جلوگیری از ورود مواد غذایی، تعطیل کردن بخش حمل‌ونقل و محروم کردن دانش‌آموزان از رفتن به مدرسه» را محکوم کردند. بخش اعظمی از شهرهای «الحسکه» و «قامشلی» در اشغال شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد. این عناصر وابسته به نظامیان تروریست آمریکا هستند. همان‌طورکه بالا اشاره شد، مناطق شرق سوریه سرشار از منابع نفتی است و آمریکا با کمک عناصر وابسته خود، در حال غارت نفت سوریه و قاچاق آن است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار