کد خبر: ۱۵۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
اعضای پارلمان میانمار قرار است روز دوشنبه و در حالی تشکیل جلسه بدهند که تنش‌ها بین دولت مدنی و ارتش قدرتمند این کشور نگرانی از وقوع کودتا را پس از انتخاباتی که ارتش می‌گوید با تقلب همراه بوده، افزایش داده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل ازخبرگزاری رویترز، اعضای پارلمان میانمار قرار است روز دوشنبه و در حالی تشکیل جلسه بدهند که تنش‌ها بین دولت مدنی و ارتش قدرتمند این کشور نگرانی از وقوع کودتا را پس از انتخاباتی که ارتش می‌گوید با تقلب همراه بوده، افزایش داده است.

ارتش گفته که قصد دارد تا درصورتی که به شکایت‌های انتخاباتی رسیدگی نشود، وارد عمل شود و سخنگوی آن نیز اخیرا وقوع کودتای احتمال را رد نکرد. حزب لیگ ملی برای دموکراسی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار موفق شد تا در انتخابات هشتم نوامبر ۲۰۲۰ پیروز شود.

اما اتهاماتی از سوی ارتش درباره تقلب گسترده مطرح شده که کمیسیون انتخابات میانمار آن را رد می‌کند و به همین دلیل، تنش بین دولت مدنی و ارتش هنوز پا برجاست. ژنرال مین آنگ هلیانگ، فرمانده کل ارتش میانمار روز چهارشنبه و در جریان یک  سخنرانی ویدئویی گفت که اگر به قانون اساسی احترام گذاشته نشود، باید مجدد تدوین شود.

سوچی، رهبر دو فاکتوی میانمار در این باره به صورت علنی اظهارنظر نکرده اما سخنگوی حزبش گفته که اعضا روز پنجشنبه با رهبران نظامی دیدار و گفتگو داشتند که البته موفقیت آمیز نبود. این سخنگو گفت: ما نگرانی‌هایی داریم اما خیلی مهم نیستند. ماموران پلیس در نایپیداو، پایتخت و پس از گزارش برگزاری راهپیمایی‌های احتمالی مستقر شده‌اند اما حتی در صورت وقوع کودتا، حزب لیگ ملی برای دموکراسی نباید با خشونت پاسخ دهد. این در حالیست که رهبران سیاسی و مذهبی میانمار در گفتگو با رسانه‌ها به دو طرف تاکید کرده‌اند تا مناقشات را با راه‌حل‌های صلح آمیز حل و فصل کنند.

 

ایسنا

برچسب ها: سوچی ، پارلمان ، میانمار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار