کد خبر: ۱۵۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
امام جمعه اهرم:
حجت الاسلام «حبیب پهلوزاده» گفت: جوانان و نوجوانان قدر انقلاب اسلامی را بدانند.

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «حبیب پهلوزاده» امام جمعه اهرم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک جریان و مکتب ۴۳ ساله نیست بلکه جریانی است که بیش از ۱۴۰۰ سال انبیا و اوصیای الهی تلاش کردند که این تفکر به ثمر برسد.

وی گفت: همه جریان‌های فکری روز دنیا فهمیده‌اند و به مقابله برخاستند که تنها راه و تنها صراط مستقیم بشریت همین جهان بینی و ایدئولوژی تشیع است که امروز در گام دوم انقلاب اسلامی بعضی از برکات کوچک آن مثل امنیت و آرامش ایران اسلامی مدیون خون شهدا هستیم که پای این جریان فدا شده است.

امام جمعه اهرم افزود: جوانان و نوجوانان قدر این انقلاب را بدانند. اینکه امروز ما در تحقق بخشی از این ولایت که ولایت مطلقه فقیه است در بهمن ۵۷ و بعد از انقلاب اسلامی حرکتی صورت گرفته هر اندازه ما حول محور و کانون ولی‌فقیه در پشتیبانی از ولایت فقیه همراهی و همدلی بیشتری داشته باشیم دشمنان اسلام و مسلمین طمع نفوذ آنها کمتر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: حرکتی که حضرت امام راحل رضوان الله تعالی علیه در زمانی که دنیا گرفتار مکاتب مادی بود مردم را از طاغوت‌ها نجات داد. زیرا اختیار جامعه را به غیر عالم و غیر عادل و غیر شجاع غیر عاقل امثال رضاخان و پهلوی‌ها دادن، تنها و تنها مطلوب استعمار و استکبار بود که بر تمام معادن و ناموس و ملک و مملکت جهان سومی‌ها مسلط شده بودند و امروز هم با سازمان‌های بین‌المللی و معاهده‌هایی امثال برجام می‌خواهند برگردند.

پهلو زاده یادآور شد: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در ادامه سلسله جلیله ولایت نه تنها مردم ایران را که مردم دنیا را بیدار کرد. این دهه فجر انقلاب اسلامی یک تغییر اساسی و یک نقطه عطفی در تاریخ بشریت بود که تفاوت حکومت و عالمان دینی و حکومت طاغوتی معلوم شد.

وی گفت: در حراست و ارتقا اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌بایست همه دستگاه‌هایی که مرتبط با نوجوانان و جوانان هستند امثال مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، پایگاه‌های مقاومت و مساجد در تبیین اهداف آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب و موانع و دشمنی‌ها نفوذ و نفاق‌ها روشنگری کنند و ارگان‌ها و ادارات در خدمت‌رسانی به مردم که صاحبان اصلی این انقلاب هستند می‌بایست کرامت و عزت مردم را حفظ کنند پاسخگو باشند نسبت به مشکلات مردم، در دسترس مردم باشند.

پهلو زاده افزود: روحیه خدمت خالصانه در رفع فقر و گسترش عدالت لازمه مسئول جمهوری اسلامی است ولی مراعات نکردن این موارد و ماندن در منصب‌ها و جایگاه‌ها غصبی خواهد بود و تیشه به ریشه انقلاب و دین میزند.

وی افزود: باید قدردان مردم فهیم و ولایت‌مدار ایران اسلامی بود که در همه سختی‌ها با خوشی و ناخوشی‌ها با همه فراز و فرودهای انقلاب ثابت قدم مانده‌اند و این ارتقا معرفت و بینش سیاسی مردم یکی از الطاف خفیه الهی است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار