کد خبر: ۱۵۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛
خاطرات آیت الله هاشمی: از آقای [محمد] یزدی، [رئیس قوه قضاییه]، در مورد محکومیت بازرگان آلمانی پرسیدم. گفت، مطابق قانون محکوم شده است؛ البته شورای‌عالی امنیت‌ملی، می‌تواند با فرد ایرانی محکوم در آلمان در پرونده میکونوس، مبادله کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۵ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است

 

پس از زیارت و صبحانه، ساعت هشت صبح در محل سالن کتابخانه، اجلاس خبرگان شروع به کار کرد. آقای [علی] مشکینی، [رئیس مجلس خبرگان رهبری] و چند نفر صحبت‌کردند. من اداره می‌کردم. در تنفس، با جمعی از نمایندگان صحبت‌کردم. از آقای [محمد] یزدی، [رئیس قوه قضاییه]، در مورد محکومیت بازرگان آلمانی پرسیدم. گفت، مطابق قانون محکوم شده است؛ البته شورای‌عالی امنیت‌ملی، می‌تواند با فرد ایرانی محکوم در آلمان در پرونده میکونوس، مبادله کند.

ناهار را در سالن کتابخانه سابق آستان‌قدس، دسته‌جمعی صرف‌کردیم، پسرآقای شالی، نماینده قزوین، از من برای طرح جمع‌آوری نظرات شخصیت‌های جهان درباره مصلح جهان و امام‌زمان استمداد کرد. عصر هم مقداری در جلسه ماندم.

سپس برای افتتاح ساختمان‌های جدید دانشگاه‌های مشهد، قوچان و بجنورد، به دانشگاه آزاد اسلامی رفتیم. از بخش‌های مختلف بازدیدکردم؛ حدود سی‌هزار مترمربع است. در مراسم، دکتر [عبدالله] جاسبی، [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] و رؤسای دانشگاه‌های مشهد، قوچان و بجنورد صحبت‌کردند. من درباره نقش دانشگاه آزاد در حل مشکل تحصیلات عالیه صحبت‌کردم

شب، آقای [عباس واعظ] طبسی، [تؤلیت آستان‌ قدس‌ رضوی]، جلسه‌ای‌ گرفته بود، با مداحی مداحان و توضیح‌ کارهای انجام شده توسط تؤلیت آستان‌قدس و سپس شام دسته‌جمعی خوردیم. آقای بنایی، مقداری از ترجمه تفسیر راهنما به زبان اردو را برای کسب اجازه ترجمه ارائه داد؛ قبلاً هم موافقت‌کرده بودم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار