کد خبر: ۱۵۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان سمنان گفت: بیش از ۱۳۰ بانو مدیریت مراکز نیکوکاری در عرصه های اشتغالزایی، فرهنگی، رفع نیازهای معیشتی و درمانی نیازمندان فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محسن مسعودیان راد روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز تخصصی اشتغال بشارت ماندگار و تجلیل از بانوان فعال در مراکز نیکوکاری شاهرود افزود: بانوان بیش از ۸۰ درصد از کارکنان این مراکز را تشکیل می دهند که ۶۵ درصد از آنان با عنوان مدیر در عرصه خیرات در مراکز نیکو کاری استان فعالند.

وی از فعالیت یک مرکز نیکوکاری علمی با مدیریت بانوان در استان خبر داد و تصریح کرد: مراکز نیکوکاری استان امسال بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان درآمد داشته که بخش عمده این درآمد به خاطر مدیریت بانوان بوده است.

مسعودیان راد ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و همچنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در گذشته  فقر  بیشتر در میان سالمندان  و بویژه مردانه دیده می‌شد  اما امروزه فقر در بین زنان هم به شدت خودنمایی می کند، سن فقر به شدت پایین آمده از سالمندی به میان سالی و حتی طبقه جوانان کشیده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان سمنان اظهار داشت: خانواده های آسیب پذیر با سنین ۲۵ تا ۳۰ سال هم شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بانوان در عرصه فقر زدایی باید ورود  کنند، ابراز داشت: مدیران مراکز نیکوکاری بیشتر بانوان هستند و این امر موجب شده بهتر بتوانیم در دریچه ذهنی خانواده های نیازمند قرار گرفته و شکل توانمند سازی آنها را متناسب با خودشان تامین، تضمین و مدیریت کنیم.

به گفته وی موقعی که بانوان این مراکز در منازل خانواده های نیازمند حضور پیدا می کنند به دقت تمام زوایا و نیاز ها و شرایط را احصا می‌کنند.

مسعودیان راد با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد مردم محوری است، اظهار داشت: این کمیته کار محرومیت زدایی را به دست خود مردم انجام می دهد.

وی هدف و اثر بخشی نیکوکاری را از اولویت‌های کاری این کمیته خواند و تصریح کرد: گاهی بدون نگاه علمی و محاسبات دقیق کاری انجام می شود که فرو رفتن در فقر و وابسته کردن فقرا را بیشتر می کند.

مسعودیان راد از ارایه طرحی با عنوان توانمندسازی چند لایه و چند بعدی به مسوولان کشوری خبر داد و گفت: این طرح با حمایت استاندار  برای تصویب به مسوولان کشوری ارایه شده که با اجرایی شدن آن برکاتش تمام کشور را در برمی گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان سمنان ادامه داد: با اجرای این طرح راهبرد تهاجمی علیه فقر رقم خواهد خورد و این کمیته به سمت توانمند سازی و خارج شدن جامعه از چرخه فقر پیش می رود.

وی به افتتاح مرکز تخصصی اشتغال بشارت ماندگار اشاره نمود و افزود: این مرکز رویکرد معیشتی در دستور کار خود را به رویکرد توانمند سازی، اشتغالزایی و عزت آفرینی تبدیل کرده که این کار بسیار ارزشمندی است.

به گفته وی تعداد ۱۰۰ مرکز نیکو کاری در استان فعالند اما تعداد اندکی از این مراکز گرایش تخصصی اشتغال و کارآفرینی دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان سمنان با بیان اینکه اگر جاذبه های فقر را بیشتر کنیم رکود، تن پروری و تنبلی در جامعه گسترش می یابد، افزود: در مراکز تخصصی اشتغال محصولات به نمایش گذاشته شده نشان دهنده یک زنجیره اشتغال از جمله کار با چرخ خیاطی، دستگاه های ریسندگی و بافندگی و تولیدات مختلف در ذهن تجلی پیدا می کند.

به گفته وی در این مراکز از یک نگاه فنی و روز آمد در فضای مجازی برای عرضه محصولات استفاده شده است.

در شهرستان شاهرود ۴۰ مرکز امداد محله زیر نظر ۲۲ مرکز نیکوکاری  قرار دارند و این مراکز با توجه به نیاز محله در موارد تخصصی درمان، عمران و اشتغال فعالند.

کمیته امداد شاهرود با پشتیبانی سه هزار و ۵۰۰ حامی از ۶۲۶ یتیم و بدسرپرست در طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می کند.

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار