کد خبر: ۱۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
هم اکنون از نظر فنی و عملیاتی هیچ گونه مشکل و محدودیتی برای از سرگیری سوآپ نفت در پایانه نکا وجود ندارد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی از آمادگی پایانه نکا به منظور ازسرگیری سوآپ نفت کشورهای حاشیه دریای خزر خبر داد و گفت: با اجرای یک پروژه، امکان پهلوگیری نفتکش‌های بزرگ در این پایانه فراهم شد.
 
سید پیروز موسوی با اشاره به آماده سازی تاسیسات، اسکله ها و خطوط لوله در پایانه نفتی نکا به عنوان بزرگترین ترمینال نفتی ایران در دریای خزر، گفت: هم اکنون از نظر فنی و عملیاتی هیچ گونه مشکل و محدودیتی برای از سرگیری سوآپ نفت در پایانه نکا وجود ندارد.
 
مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اعلام اینکه در طول دو سال گذشته تاکنون تمامی پروژه های تعمیرات، نوسازی و بازسازی تاسیسات ساحلی و فراساحلی پایانه نفتی نکا انجام شده است، تصریح کرد: علاوه بر این بازسازی کامل تمامی مخازن ذخیره سازی نفت خام هم توسط متخصصان داخلی انجام شده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به آمادگی پایانه نفتی نکا برای میزبانی کشتی های نفتکش خارجی، اظهار داشت: علاوه بر این به منظور پهلوگیری کشتی های نفتکش بزرگتر یک طرح جدید در این پایانه اجرایی شده است.
 
موسوی از امکان پهلوگیری کشتی‌های نفتکش تا ظرفیت ۱۲ هزار تن در پایانه نفتی نکا با تکمیل طرح توسعه حوضچه فراگیر خبر داد و افزود: هم اکنون ۹ مخزن ذخیره سازی نفت خام برای دریافت نفت خام سوآپ به طور همزمان در مدار بهره برداری قرار دارند.
 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در پایانه نکا به بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه رسیده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، خطوط لوله نفتی هم به منظور انتقال نفت خام سوآپ به پالایشگاه تهران و سایر پالایشگاه های نفت کشور هم آماده دریافت نفت خام است.
برچسب ها: سوآپ ، نفت ، پایانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار