کد خبر: ۱۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا پنج سال آینده بیلان منفی بخش کشاورزی را کاهش داده و زمینه صادرات را فراهم کنیم، گفت: بیلان منفی واردات بخش کشاورزی کشور بیش از این هشت میلیارد دلار بود که در سال گذشته این میزان به 5.5 میلیارد دلار کاهش یافته و در تلاشیم با این روند کاهش بیلان منفی تا پنج سال آینده زمینه صادرات فراهم شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازایسنا، خلیل آقایی در جلسه بررسی مسائل بخش کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه امروز شرایط کشور مبتنی بر قطع واردات و مبتنی بر صادرات است، تصریح کرد: طی دو سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی از منابع داخلی 3000 میلیارد تومان برای تامین و توزیع ادوات کشاورزی از جمله کمباین و تراکتور هزینه کرده است.
 
وی با بیان اینکه زنجیر تولید از جمله مسائل مهم مد نظر وزارت جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: باید به کشاورزان تفاوت محصولات و کشت مقرون به صرفه بودن را یاد داد و کشاورزان نیز به مشاوره‌های کارشناسی جهاد در راستای کشت محصولات توجه کنند تا در فروش و تولید خود دچار ضرر نشده و بتوانند با درآمد خود از حداقل زندگی معیشتی عادی برخوردار باشند.
 
وی عدم وجود سردخانه و عدم وجود صنایع تبدیلی به اندازه کافی در کشور را از جمله مشکلات در بخش ذخیره و انبار تولیدات کشاورزی عنوان کرد و گفت: بیمه کشاورزی یکی از جمله دغدغه‌های امروز دولت و وزارت جهادکشاوری است.
 
آقایی افزود: در حال حاضر دولت افزون بر 4000 میلیارد تومان به بیمه کشاورزی بدهکار است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث گندم در حال حاضر دو میلیون تن محصول گندم خریداری شده است، اظهار کرد: این میزان گندم خریداری شده به بیش از 2000 میلیارد تومان اعتبار و پول نیازمند است که دولت هزینه این میزان گندم خریداری شده را به کشاورزان پرداخت کرده اما هنوز تامین اعتبار نکرده است.
 
آقایی خاطرنشان کرد: باید در چنین شرایطی که هجمه‌ها و تحریم‌ها فشار وارد می‌کنند، دولت و ملت به یکدیگر کمک کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بذرهای مورد نیاز خود را در کشور می‌توانیم تامین کرده و نیازی به واردات بذر نیست.
برچسب ها: بیلان ، منفی ، واردات
نام:
ایمیل:
* نظر: