کد خبر: ۱۵۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از تولید و توزیع محتوای الکترونیکی با موضوع سلامت در استان خبر داد و گفت: ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان هدف اصلی تولید محتوای الکترونیکی بوده است.

افشین خوشگوار امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اقدامات انجام شده در این ایام اظهار کرد: علاوه بر اقدامات پیشگیرانه در راستای حفظ سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان، مبلغی بیش از 40 میلیارد ریال سرانه بهداشتی در سطح مدارس استان و 8 مرحله اقلام و تجهیزات بهداشتی برای کارکنان بخش اداری استان و شهرستان‌ها تهیه و توزیع شده است.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری دوره‌های آموزشی، توجیهی و بازآموزی در موضوعات مختلف مرتبط با حفظ سلامتی و تندرستی برای کارکنان اداری، آموزشی و نیروهای خدماتی، تهیه و توزیع پوستر، بروشور و سایر اقلام تبلیغی، توجیهی را از دیگر اقدامات این حوزه بر شمرد.

خوشگوار افزود: در این معاونت تلاش شده برنامه‌ها و طرح‌های هر دو حوزه تربیت بدنی و سلامت نیز با توجه به شرایط کرونایی و منطبق با این شرایط استمرار و تداوم داشته باشد.

 وی ارتقای سواد  سلامت دانش‌آموزان را به عنوان هدف اصلی بخش سلامت عنوان کرد و گفت: در این دوران اهمیت موضوع حفظ سلامتی مضاعف بود و به همین جهت به عنوان یکی از اولین استان‌های کشور، تهیه محتوای الکترونیکی حوزه سلامت را در دستور کار قرار دادیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان کردستان اظهار داشت: با بهره‌گیری از دانش و توانمندی مراقبین سلامت و در قالب یک لوح فشرده، محتوای الکترونیکی متناسب با شرایط کرونایی در 8 سر فصل مختلف تدوین شد.

خوشگوار تصریح این ایت سرفصل‌ها شامل، بهداشت فردی، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، تغذیه سالم، خودمراقبتی، مقابله با کرونا، وارنیش و فلوراید و مکمل یاری است که در قالب‌های مختلف شامل فیلم، عکس، پاورپوینت، انیمیشن و موشن گرافی نحوه آموزش به دانش‌آموزان صورت گرفته است و به تعداد مدارس استان تکثیر و توزیع شده است.

 وی در پایان برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها را اقدامی مؤثر در نهادینه کردن فرهنگ سلامت بیان کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری، جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی را منطبق با شرایط کرونایی برگزار کرده‌ایم به صورتی که دانش‌آموزان را به سمت و سوی تهیه آثار مرتبط کرونا و راهکارهای مقابله و مواجهه با آن سوق داده‌ایم که هم در کمیت و هم در کیفیت، شاهد رشد قابل توجه نسبت به سنوات گذاشته بوده‌ایم.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار