کد خبر: ۱۵۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸

 اولین جلسه شورای عالی کار برای بحث و بررسی و تعیین دستمزد سال آینده کارگران فردا برگزار می شود.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، تعیین حداقل دستمزد بر روی معیشت حدود ۱۴.۷ میلیون کارگر بیمه شده در کشور اثر مستقیم دارد که اگر مبنای جمعیت هر خانوار کارگری را ۳.۳ نفر باشد، به این معنی است که تصمیم شورای عالی کار درباره حداقل دستمزد سال آینده، زندگی ۴۸ میلیون و ۵۱۰ هزار نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اولین جلسه رسمی شورای عالی کار برای بررسی و تعیین دستمزد سال ۱۴۰۰ با حضور نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت فردا سه شنبه ۱۲ اسفند ماه برگزار ‌شود.

در پی تعیین حداقل دستمزد ا، مشخص می‌شود حداقل هزینه‌ای که یک خانوار کارگری برای معیشت خود در هر ماه هزینه می‌کند چقدر است و به همین دلیل هزینه سبد معیشت خانوار کارگری طی دو ماه گذشته پس از برگزاری چند جلسه و گفتگو میان نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت، برای سال ۱۴۰۰ به میزان ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان تعیین شد.

تعیین حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران به دلیل اختلاف نظرات بین نمایندگان کارگری با کرفرمایی و دولت بسیار طولانی شد به شکلی که اواخر فروردین ماه امسال دستمزد سال ۹۹ به تصویب رسید و پس از آن نیز در یکم تیر ماه مصوبه مذکور اصلاح شد و میزان افزایش حداقل حقوق به جای ۲۱ درصد به ۲۶ درصد رسید؛ یعنی از یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان به یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان افزایش یافت؛ همچنین به پایه مزد سایر سطوح نیز ۷۸ هزار تومان افزوده شد. حق مسکن نیز در مرداد ماه با مصوبه دولت از ۲۰۰ هزارتومان به ۳۰۰ هزارتومان افزایش یافت.

برچسب ها: حداقل دستمزد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار