کد خبر: ۱۵۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
گروه استان‌ها - فرمانده سپاه کربلای مازندران با تاکید بر حفظ شعائر دینی در جامعه، گفت: شهدای ما الگوهایی هستند که دشمنان تلاش کردند تا به نسل آینده معرفی نشوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساری   ، سرتیپ دوم پاسدار سیاوش مسلمی در مراسم سالگرد سردار شهید پورقاسم در حسینیه عاشقان کربلای ساری با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: همه ما مدیون خون شهدایی هستیم که جان خود را برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اهدا کردند و اکنون از خودگذشتگی و ایثار آنان باید الگوی همه ما باشد.

وی با بیان ویژگی‌های رفتاری سردار شهید رمضان پور قاسم، افزود: هیچ‌گاه خستگی در چهره وی دیده نشد. همواره با روحیه جهادی و اخلاص که برگرفته از مکتب شهدا و مکتب شهید سلیمانی بوده در دفاع مقدس و بعد از آن در مسئولیت‌های مختلف وظیفه خود را برای نظام انجام داده است.

مسلمی با بیان اینکه نکوداشت و پاسداشت شهدای به عنوان یک‌ وظیفه اصلی برای انتقال مفاهیم‌ بسیار ارزشمند به جامعه و موجب بیمه کردن انقلاب اسلامی است،گفت: اگر بتوانیم مفاهیم ارزشمندی همچون اخلاص، مردمی بودن، دنیاگریزی، برای مردم بودن، خدمتگذار و مخلص مردم بودن را در جامعه نهادینه کنیم این امرمی‌تواند بیمه گر نسل آینده ما باشد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه شهدای ما الگوهایی هستند که دشمنان تلاش کردند تا به نسل آینده معرفی نشوند، تصریح کرد: طبق نظریه یک نظریه پرداز غربی برای از بین بردن یک فرهنگ و تمدن ابتدا باید ارزش و جایگاه مادر و زن را در خانواده، نقش معلم را در نظام آموزشی و نقش و جایگاه الگوها را در آن جامعه از بین ببرد که در فضای امروز متأسفانه دشمن توانست به بخشی از این مولفه‌ها دست یابد.

مسلمی تأکید کرد: امروز برای معرفی الگوها به جوانان کوتاهی کردیم و نتوانستیم امثال پور قاسم‌ها را برای نسل سوم و چهارم معرفی کنیم که وظیفه اکنون ما پشت ولایت فقیه بودن، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است تا دشمنان نظام و انقلاب نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

  سرداران شهید مازندران حافظان واقعی انقلاب بودند  

فرمانده لشگر ویژه کربلا در دوران دفاع مقدس نیز در مراسم گرامی‌داشت اولین سالگرد شهادت جانباز سرافراز اسلام سردار شهید رمضان پورقاسم در جوار دو شهید خوشنام در حسینیه عاشقان کربلا شهرستان ساری گفت: این سردار شهید مجاهدی بی ادعا، مدیر، فهیم، متخصص در امر مأموریت و وظیفه شرعی، ولایتمدار، تمام وقت در خدمت مردم و انقلاب که در قلب و روح همه همکاران خود اثراتی باقی گذاشت که تا زنده ایم فراموش نخواهیم کرد.

سردار مرتضی قربانی افزود: مازندران سرداران فرماندهان بزرگی مانند شهیدان طوسی، بصیر، شیرسوار، رضایی را تقدیم انقلاب کرد که از نظام ارزشمند جمهوری اسلامی پاسداری کردند.

وی گفت: از گذشته تاکنون دشمنان به دنبال تجزیه کشور و جداسازی بخش‌هایی از این کشور بودند که انقلاب دست چپاولگران را قطع کرد. تمام دشمنان و کشورهای همسایه دست به دست هم دادند و با کودتا و جنگ هشت ساله با حمایت از صدام تلاش کردند که کشور و انقلاب را نابود کنند اما آنان قدرت الهی، رهبری و مردم را نشناختند و بالاخره پوزه دشمنان به خاک مالیده شد.

قربانی با بیان خاطرات از رشادت رزمندگان در عملیات‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس، گفت: رزمندگان ما با دستان خالی اما مجاهدانه و با اخلاص در کنار فرماندهان ایستادند و ما را به پیروزی‌های بزرگ رساندند.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: با  قطعنامه 598 عزت ایران به دنیا نمایان شد و فهمیدند که نمی‌توانند جلوی رزمندگان ما بایستند نقش شهید پورقاسم و دیگر رزمندگان بسیار مهم بود که ما را به سرمنزل مقصود برسانند.

قربانی تصریح کرد: با افکار پور قاسم‌ها و سردار سلیمانی‌ها کشور ما گلستان می‌شود. امروز باید در رکاب ولایت فقیه گوش به فرمان ایشان باشیم و اگر می‌خواهیم این کشور آینده روشن داشته باشد، مجاهدانه در انتخابات برای کرسی مدیریت کشور شرکت کنیم تا دغدغه مقام معظم رهبری و مردم رفع شود.

انتهای پیام/ 681/ی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار