کد خبر: ۱۵۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱

کارشناس ارشد مامایی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بارداری احتمال ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد ولی با توجه به اینکه در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود نیاز به بستری در بخش ویژه را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا نصرت بهرامی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: دوران بارداری دورانی خاص، شیرین و لذت بخشی و در عین حال یک دوره هیجان بخش برای مادر و خانواده است از طرفی با ترس و نگرانی هایی همراه است که می توان با آموزش و مراقبت این نگرانی و استرس را کاهش داد .

وی گفت: باتوجه به ظهور پاندمی ویروس کرونا، ترس و نگرانی هم بیشتر شده ضمن اینکه این بیماری یک بیماری ناشناخته است و با گذشت زمان اطلاعات بیشتری در باره آن کسب می شود که اطلاعات قبلی را نیز نقض می کند، جهش هایی در ویروس کرونا رخ داده، علائم متفاوت تر شده و استرس خانواده ها را نیز نسبت به قبل بیشتر کرده است.
این کارشناس ارشد مامایی گفت: قبلا به مردم توصیه می شد با مشاهده علائم سرماخوردگی به کرونا مشکوک و به مراکز درمانی مراجعه کنند اکنون می گویند احساس خستگی و بیحالی نیز می تواند از علائم کرونا باشد .
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: باید مراقب باشیم زیرا علائم کرونا ثابت نیست و علائم خفیف و بی علامت نیز ممکن است سریع علائم شدید را به دنبال داشته باشند لذا همه زنان باردار باید از نظر علائم کرونا و پیشرفت بیماری بررسی شوند.

این کارشناس ارشد مامایی بیان کرد: متاسفانه در دوران بارداری برخی علائم مانند تنگی نفس، خستگی، احتقان بینی، تهوع و استفراغ مشابه علائم اولیه بیماری های ویروسی از جمله کرونا است.
بهرامی افزود: ۹۰ درصد مادرانی که دچار کرونا شده اند بدون نیاز به بستری و در مراحل اولیه بهبود پیدا کردند.

وی در خصوص انتقال کرونا از مادر به جنین نیز گفت: در حال حاضر شواهدی مبنی بر انتقال بیماری کرونا از طریق جفت مادر به جنین وجود ندارد اما امکان نقض مطالعات فعلی در آینده وجود دارد.

وی افزود: چند مورد ابتلای نوزادان به کرونا مشاهده شده است ولی نحوه انتقال آن مشخص نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار