کد خبر: ۱۵۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
مشاهدات میدانی حاکی از آن است که همچنان تنش در بازار مرغ وجود دارد و به نظر می‌رسد وعده مسولان مربوطه مبنی بر تامین بازار شب عید و کاهش قیمت‌ها هنوز عملیاتی نشده است

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که همچنان تنش در بازار مرغ وجود دارد و به نظر می‌رسد وعده مسولان مربوطه مبنی بر تامین بازار شب عید و کاهش قیمت‌ها هنوز عملیاتی نشده است

از مرغ تنظیم بازار چه خبر؟

در حالی که گفته شده قیمت مرغ بایستی در خرده فروشی های سطح شهر کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان باشد و مراکز خرده فروشی از قطعه بندی کردن مرغ و فروش آن با قیمت های بالاتر خودداری کنند، اما مشاهدات میدانی حاکی از آن است که یا برخی از خرده فروشی‌ها مرغ کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی ندارند، یا با قیمت های بالاتر یعنی ۲۸ هزارتومان، مرغ را عرضه می کنند یا اینکه همچنان اقدام به قطعه بندی کردن و فروش قطعات مرغ با قیمت‌های مختلف می کنند. این در حالی است که چندی پیش مسئولان مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت وعده کاهش قیمت مرغ و عرضه آن با قیمت مناسب در بازار را داده بودند.

در بررسی های میدانی ( روز شنبه ۱۶ اسفند) برخی از فروشندگان گفتند که نتوانستند حواله مرغ تنظیم بازاری دریافت کنند و به همین دلیل مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی ندارند. برخی از آنها نیز بیان کردند که خودشان نیز مرغ را گرانتر از نرخ مصوب خریداری می کنند و به همین دلیل نمی‌توانند آن را کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بفروشند.

عده ای هم تنها مرغ قطعه بندی شده با قیمتهای مختلف مثل هرکیلو ران تازه حدود ۲۹ هزار تومان و هرکیلو سینه حدود ۵۹ هزار تومان به مشتریان عرضه می کنند.

گفتنی است که در بررسی از چندین محله تنها یک مغازه اقدام به فروش مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی می کرد که صف طولانی هم جلوی آن تشکیل شده بود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

برچسب ها: قیمت مرغ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار