کد خبر: ۱۵۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد درپی اقدامی خداپسندانه و در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود به کمک مردم زلزله زده سی سخت شتافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛به گفته اسماعیل رضایی نیک رئیس آموزش و پرورش عشایر استان طی دو مرحله با توزیع اقلامی از قبیل پتو ،هیتر برقی و همچنین پول نقد از طرف این اداره کل به مردم زلزله زده سی سخت کمک رسانی شد.

وی ادامه داد: اقلام فوق با همکاری هلال احمر و فرمانداری دنا از محله کمکهای فرهنگیان و خیرین و با هدف همدردی با مردم زلزله زده جمع آوری شد.

وی افزود: ارزش محموله های اهدایی حدود ۵۰۰ میلیون ریال بوده و بر حسب ضرورت آمادگی ارسال سایر کمک‌های مورد نیاز برای این مردم زلزله زده وجود دارد و از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم .

رضایی نیک ادامه داد: با توجه به سرمای استخوان سوز شهرستان دنا، فراهم کردن وسایل گرمایشی برای زلزله زدگان بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: عمق خسارات وارد شده به منازل مردم این منطقه بالاست و امداد رسانی به زلزله زدگان وظیفه همگانی محسوب می شود.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. 

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .این زلزله تلفات جانی نداشته اما ۶۳نفر مجروح برجای گذاشته است.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار