کد خبر: ۱۵۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به انجام سفرهای زمینی به کشورهای همسایه از طریق مرز جلفا، تاکید کرد: تست های پی سی آر و سریع کرونا باید قبل از زدن مهر وورد به کشور انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیار راستگو در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی، افزود: ضوابط سفر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به طور کامل مشخص شده و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضروری است.

وی ادامه داد: تمامی افرادی که از طریق تورهای گردشگری اقدام به سفرهای خارجی می کنند باید توجیه شوند که هنگام بازگشت در مرز قبل از ورود به کشور باید تست پی سی آر انجام دهند.

راستگو با تاکید بر اقدامات سخت گیرانه برای ورود مسافران به داخل کشور، اظهار داشت: قبل از انجام تست سریع و پی سی آر نباید مسافری وارد کشور شود.

وی با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا در خصوص انجام سفرهای نوروزی گفت: ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و فقط مسافرت بین شهرهای زرد و آبی و سفید امکان پذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی افزود: باید از هم اکنون پیش بینی ها و برنامه ریزی های لازم برای کنترل سفرهای نوروزی در استان انجام گیرد.

وی با اشاره به تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی در دو هفته باقی مانده از سال گفت: فرمانداران برای اجرای هرچه بهتر این طرح باید همکاری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار داشت: در سفرهای خارجی که از طریق خطوط هوایی انجام می شود مسافران قبل از خروج و ورود تست پی سی آر انجام می دهند.

احمد حمزه زاده افزود: تمامی آژانس های گردشگری که داری پروانه فعالیت از سوی سازمان میراث فرهنگی هستند در شرایط کرونایی برای سفرهای خارجی نیاز به اخذ مجوز دوباره از استان ندارند مگر اینکه ستاد ملی کرونا این الزام را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه مرز زمینی جمهوری خودمختار نخجوان از هفته گذشته برای ورود مسافران باز شده است، افزود: در سفرهای زمینی باید تمامی شیوه نامه های بهداشتی که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شده، رعایت شود.

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار