کد خبر: ۱۵۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی اتفاق با حضور زهره الهیان رییس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی، محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان، اعظم کریمی مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، سجاد سالک مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی، روح‌اله اسدی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، مسعود دهدار مشاور رییس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس و رییس کمیته جوانان این فراکسیون و  جمعی از فعالان سمن‌های برتر حوزه جوانان برگزار شد.  

در این نشست زهره الهیان رییس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک و تقدیر از فعالیت‌های معاونت امور جوانان و آقای تندگویان که توانسته در مدت تصدی خود بر این بخش با وجود کمبود منابع، تحولی قابل تقدیر در حوزه جوانان به وجود آورد، گفت: امروز که رهبر معظم انقلاب بر حمایت جدی از جوانان تاکید دارند و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره کرده اند، انتظار داریم مسئولان و سازمان‌های متولی حوزه جوانان با هم افزایی و راهبری معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان نسبت به حل مشکلات این حوزه اهتمام ورزند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خوشبختانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم با نگاه مثبتی که به حوزه جوانان و تشکل‌های مردم نهاد دارند، این آمادگی این را دارند که به کمک حوزه جوانان آمده و مشکلات آنها را رفع کنند.

الهیان در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر در حوزه‌های مختلف پیشرفت کردیم و توسعه داشته‌ایم، بی‌شک حاصل تلاش جوانان این مرز و بوم بوده است. لذا اگر در شرایط تحریم می‌خواهیم به روند پیشرفت و توسعه ادامه دهیم باید با تکیه بر جوانان پیش برویم.

وی با اشاره به تدوین و پیگیری قانون سازمان‌های مردم نهاد در مجلس هشتم، افزود: در آن مجلس این طرح حتی به صحن علنی آمد، ولی متاسفانه به‌دلیل وجود نظرات مختلف به کمیسیون ارجاع شد اما بعد از آن امکان بررسی مجدد وجود نداشت با تمام این تفاسیر خوشبختانه طبق آماری که وزارت کشور ، در سال ١٣٩٠ مصادف با روند بررسی طرح قانون سمن‌ها، تعداد درخواست‌های تاسیس سمن از سوی مردم به میزان ٤٨/٥ درصد افزایش یافت که خود بیانگر استقبال مردم از قانونگذاری و قانونمداری است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: خوشبختانه نگاه مجلس فعلی با توجه به ترکیب جوان در حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد، مثبت است و این خود ظرفیت خوبی برای قانونگذاری در این حوزه ایجاد کرده است.

رییس فراکسیون سازمانهای مردم نهاد مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اینکه سازمان‌ها و وزارتخانه‌های متعددی درگیر حوزه سازمانهای مردم نهاد هستند خود نشانه مثبتی است ولی متاسفانه گاه عدم تمرکز و خلاء قانونی باعث می‌شود در بعضی حوزه‌های حمایتی سلیقه‌ای برخورد شود.

الهیان همچنین  از سمن‌های حوزه جوانان خواست نظرات خود را به این فراکسیون منتقل کنند تا بتوانند از ایده‌های فعالان این عرصه استفاده کنند.

وی همچنین افزود: در زمان کنونی سازمان های مردم نهاد جایگاه خود را در بین جامعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان پیدا کرده اند و اعتماد متقابلی بین آن ها ایجاد شده و باید از این فرصت برای سپردن امور به جوانان استفاده کرد.
 الهیان در پایان از سمن‌های حوزه جوانان خواست که در تولید سرمایه و نشاط اجتماعی و مطالبه‌گری برای جوانان فعال باشند، چرا که جوانان پیوسته در فعالیت‍‌های اجتماعی نقش پویا و اثرگذاری داشته‌اند.

در ادامه این مراسم ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از زهره الهیان به دلیل حمایت از سازمان‌های مردم نهاد قدردانی کرده و لوح تقدیری به وی اعطا کرد./

پایان پیام

برچسب ها: زهره الهیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار