کد خبر: ۱۵۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نباید اجازه داد برخی با لیست و بازی سیاسی در انتخابات میان‌داری کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر با اشاره به انتخابات پیش‌رو در سال 1400 اظهار داشت: انتخابات از مسائل مهم و حساس کشور است که  باید در انتخابات، امانت یعنی باید انتخاب افرادی امانت‌دار و به دور از خیانت در پست‌ها، انتخاب شوند.

وی افزود: به عنوان نمونه در انتخابات خبرگان باید افرادی را برگزید و کار را به دست بگیرند که سقیفه دیگری را رقم نزنند و یا در انتخابات مجلس باید افراد عالم و عاقل، امین و متعهد و دارای دانش را برگزید.

دری نجف‌آبادی مسئله انتخابات شوراها را انتخابی مهم دانست و ادامه داد: این انتخابات بسیار مهم است و به جای آن که بگذاریم عده‌ای با لیست و سرکار گذاشتن مردم و خلف وعده‌ها مردم را بازی دهند بنابراین باید افرادی برای این انتخابات ثبت‌نام کنند که توانمند و صالح در امور باشند و نباید بگذاریم افرادی بیایند که باندبازی و جناح بازی را در دستور کار جریانات منفعت‌طلب باشد و نباید افرادی را انتخاب کرد که روابط را بر ضوابط مقدم بدارند.

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه فراهان، تفرش و آشتیان در کنار انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شاهد برگزاری انتخابات مجلس هستیم که مردم باید برای انتخاب افراد اصلح و امانت‌دار هوشمندانه عمل کنند زیرا مجلس کانون شور و تصمیم‌گیری قریب به دویست و نود نخبه ملی برای تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری در راستای اعتلای انقلاب اسلامی است.

 بودجه کشور باید عالمانه تدوین و اجرا شود 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مسئله بودجه 1400 گفت: بودجه کشور باید عالمانه تدوین شود و هر گونه دخل و تصرف در آن، به ویژه در شرایط فعلی در دوران تحریم باید با حساب و کتاب بوده و برای دخل و تصرف در تکبخش بخش آن پاسخگوباشیم که هرخیانتی به جامعه اسلامی خیانتی نابخشودنی است.

وی ادامه داد: سال آینده باید از چند گردنه حساس عبور کنیم که از یکسو با کرونا روبرو هستیم که هنوز هم باید با آن دست و پنجه نرم کنیم و تحریم گردنه دیگر است که باز هم وجود دارد و موضوع مهم و گردنه دیگر مسئله انتخابات ریاست جمهوری است که باید فرد مناسبی برای کشور انتخاب شود و برای عبور از این گردنه‌ها تنها به خدا تکیه کرد.

 بارها و چندین باره نکات مهمی را به مسئولان استان تذکر داده‌ام 

امام جمعه اراک با اشاره به مسائل موجود در استان مرکزی گفت: در موضوعات مختلف تا به امروز بارها و چندین باره نکات مهمی را به مسئولان استان تذکر داده و گوشزد کرده‌ایم تا با رعایت آنها شاهد حل مشکلات باشیم اما خدا عالم است که این افراد در عمل و اجرا چه می‌کنند.

استان مرکزی 6 هزار و 200 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب کرده که باید برای ترویج این فرهنگ ارزشمند و پیام این شهدای والامقام تلاش کرد که در این راستا کنگره هفده هزار رزمنده و شهیده زن دفاع مقدس کاری ارزشمند است زیرا بانوان نقشی موثر در طول انقلاب برعهده داشته‌اند.

انتهای پیام/711/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار