کد خبر: ۱۵۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
رییس کمیته ملی المپیک گفت: در جنگ تحمیلی استثنای تاریخی رخ داد و این جنگ برای ما عرصه تولید قدرت نرم بود و تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت جاریست، نظام قدسی به حیات خود ادامه خواهد داد.

به گزارش برنا، رییس کمیته ملی المپیک در مراسم بزرگداشت روز ملی شهید و بزرگداشت روز جانباز با حضور خانواده ایثارگران جامعه ورزش و جوانان که پیش از ظهر امروز برگزار شد ، خون شهدا را ارزشمند و مقدس توصیف کرد و اظهار داشت : در این فضای امنی که زندگی می کنیم به یمن شهدای گرانقدری است که خون خود را نثار کردند تا ما احساس امنیت ، غرور و غیرت داشته باشیم.

سید رضا صالحی امیری ادامه داد : همه کسانی که در ایران زمین قلبشان برای اسلام و انقلاب می تپد و در این جغرافیا هویت داریم و اگر امروز در سرزمینی هستیم که حاکمیت قرآن ، اسلام و رهبری وجود دارد به دلیل خون های پاک و مقدس انسان های بزرگی است که حق بسیار عظیمی بر گردن ما دارند.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: جنگ در نگاه اول رویکرد رویارویی و جدال و نزاع سخت است اما در خصوص هشت سال دفاع مقدس یک استثنا تاریخی اسا که برای فرهنگ ما تولید قدرت نرم بود و وزش فضای معرفت ، ایثار، همدلی و همگرایی از جبهه به متن جامعه باعث شد که نسل جدیدی تربیت شوند که مدیران عرصه های مختلف کشور هستند .

سید رضا صالحی امیری با بیان اینکه نظام های دنیا را عرفی می دانیم ، تصریح کرد : یک نظام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که دلیل آن خون هایی است که باعث تداوم حیات آن شده است.

وی گفت: وقتی از شهدا صحبت می کنیم ، مقدس ترین الگوی ما اباعبدالله الحسین علیه السلام است که اگر نظام ما نظام مقدس می نامیم به دلیل انسان های بزرگی است که برای آن خون ، عضو و جان دادند و باید بدانیم در سرزمینی قدم می گذاریم که مقدس است.

صالحی امیری اظهار داشت: اگر امروز احساس غرور ، غیرت و امنیت داریم و در مقابل ساکشان مقاومت می کنیم به خاطر آن قدرت نرمی است که در جنگ تحمیلی و از فرهنگ شهدا بدست آوردیم.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: اگر امروز هویت داریم و به هویت انقلابی و اسلامی خود می بالیم به دلیل ایثارگران ، شهدا و جانبازان است.

صالحی امیری گفت: فرهنگ ایثار و شهادت مهر بطلانی را بر فرهنگ پهلوی کشید و اگر امروز ما شخصیت داریم به دلیل جانفشانی انسان هایی است که در شلمچه ، دشت عباس، خرمشهر ، ایلام، خوزستان، کردستان و همه این جغرافیا جنگیدند تا همه صاحب شخصیت شویم.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: ایرانیان قدرت خود را از شهدا گرفتند و ما باید به این باور و به این اعتقاد مصمم باشیم : تا زمانی که فرهنگ و ایثار و شهادت جاری است ، نظام قدسی ما به حیات خود ادامه خواهد داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار